22.05.2020 r. Bocian i żaby

Cele:

  • rozwijanie zainteresowań przyrodniczych
  •  prowadzenie obserwacji on-line
  • rozumienie pojęć : na, pod, obok, pomiędzy, w, za  itp.  

 

1.Rozmowa na podstawie wiersza S.Karaszewskiego pt. „ Rozmowa z bocianem” oraz ilustracji nt. „ Czy tylko owady mieszkają na łące?”

Tydzień powoli się kończy a w tym tygodniu rozmawialiśmy o łące. Wiemy już, że na łące możemy zobaczyć mnóstwo owadów,  roślin. Ale czy na łące możemy spotkać jeszcze kogoś? Wysłuchajcie wiersza a następnie spójrzcie na ilustracje ( ilustracja na dole strony, plik pochodzi z Internetu ).  A dowiecie się kto jeszcze mieszka na łące.

Dzwoni bociek.
– Witaj, Burku!
Co u ciebie?

– Witaj, boćku!
U nas, mój kochany,
dookoła wielkie zmiany.

Na wierzbinie kwitną bazie,
stopniał śnieg, w zieleni łąki,
pokazały się już w sadzie
na jabłoniach pierwsze pąki…

A przy młynie, mój bocianie,
już rechocą żaby w rzece,
zapraszają na śniadanie…

– Żaby, mówisz? To ja lecę!

 

A teraz spójrzcie na ilustrację. Rozpoznajecie te zwierzątka? One wszystkie mieszkają na łące.

 

2.Wspólne oglądanie na żywo bocianów oczekujących na młode

A teraz zabierzemy Was na wycieczkę….spróbujemy podejrzeć gniazdo bocianów. A może są już jakieś młode??

Link do strony: http://www.bocianyonline.pl/kamery.html

 

3.Wykonanie żabki z dostępnych materiałów ( pomysły, inspiracje-pliki JPG.)

Zachęcamy Was dzisiaj do wykonania żabki. Może macie jakiś pomysł jak ją wykonać? Żabka może narysowana, namalowana, wycięta. Na dole strony zamieszczone są inspiracje do wykonania zadania. Możecie pochwalić się później tym, co zrobiliście. Z ogromną przyjemnością zobaczymy Wasze zielone żabki ;)

 

4.Zabawa dydaktyczna „ Skacze żabka”

Do tej zabawy niezbędna będzie pomoc osoby dorosłej. Zachęcamy Państwa do wspólnego wykonania zadania. Do zabawy potrzebna będzie wykonania wcześniej żabka lub np. figurka żabki ( jeśli jest w domku). Rodzic/osoba dorosła prosi dziecko ,aby położyło żabkę np. na głowie, na półce, pod stołem, w szufladzie, pomiędzy, za plecami, obok szafki itp. Sprawdzamy, czy nasz maluch rozumie znaczenie pojęć i prawidłowo kładzie zabawkę.

A teraz zachęcamy do krótkiej gimnastyki i zabawy przy piosence.

Link do piosenki : https://www.youtube.com/watch?v=LNouuY9zrKQ

 

Życzymy słonecznego weekendu ;)

Pani Ewelinka i Pani Marta