Cele:
- kształtowanie umiejętności wypowiadania się na temat „historii” usłyszanej podczas trwania utworu muzyki klasycznej
- kształtowanie ekspresji ruchowej i poczucia rytmu
- wyzwalanie kreatywności twórczej
1. Masaż na dobry humor – masaż relaksacyjny
Żeby było nam wesoło, masujemy swoje czoło.
Raz, dwa i raz, dwa, każdy ładne czoło ma.
Potem oczy, pod oczami i pod nosem, pod wargami.
Język w górę , raz i dwa. Ładny język każdy ma.
Powiedz: mama, tata, lala i zaśpiewaj: la, la la la.
Otwórz buzię , zamknij buzię, pokaż wszystkim oczy duże.
Pogłaszcz główkę ładną swoją i policzki, brodę, czoło.
Poszczyp lekko całą twarz i już dobry humor masz.
2. O czym opowiada nam muzyka ?– rozmowa na temat przekazu muzycznego na podstawie utworu W grocie króla gór Edvarda Griega.
https://www.youtube.com/watch?v=Mp2EMdRWZE0
Dziecko kładzie się na dywanie bądź łóżku i słucha utworu. W czasie słuchania wyobraża sobie, o czym opowiada dany utwór. Po wysłuchaniu muzyki, dziecko rysuje to co sobie wyobraziło.
Czekam na zdjęcia Waszych prac : ) Oczywiście z opisem Co sobie wyobraziliście?
3. Impresje ruchowe do utworu muzycznego.
Dziecko tańczy swobodnie do utworów z zadania nr 2.
4. Teraz czuję, jak pada deszcz – malowanie w rytm muzyki Fryderyka Chopina Preludium deszczowe op. 28 nr 15.
https://www.youtube.com/watch?v=tmXjrkdQatw
Miłej zabawy z zadaniami :)
Pozdrawiam