Każdy czyścioch Ci to powie, mycie to jest samo zdrowie: 14.09 – 18.09.2020
W moim domu nie nudzi się nikomu: 21.09 – 25.09.2020
Stop! Uwaga! Niebezpiecznie! Zasad naucz się koniecznie!: 28.09 – 2.10.2020
ZAMIERZENIA:
Zapoznanie się dzieci w obrębie grupy, a także z nauczycielami, salą
Kształtowanie umiejętności zgodnego współdziałania w zabawie z innymi dziećmi i współpracy z nauczycielem;
Poznanie pomieszczeń przedszkolnych i ich funkcji;
Wspomaganie dzieci w dobrym funkcjonowaniu społecznym i w budowaniu dobrego samopoczucia;
Wzbudzanie zaufania do nauczyciela i innych dzieci;
Kształtowanie świadomości własnego „ja” oraz orientacji przestrzennej.
Poznawanie nowego otoczenia oraz dzieci, rozpoznawanie swojego znaczka przez dzieci
Przeliczanie liczebnikami głównymi stosownie do możliwości (przynajmniej w zakresie 1.-4.); rozumienie znaczenie ostatniego liczebnika w szeregu.
Współuczestnictwo w opracowywaniu Kodeksu Zachowania – odczytuje umowne symbole graficzne.
Reagowanie na sytuacje zagrażające bezpieczeństwu własnemu i innych (niebezpieczne zabawy, agresywne zachowania, uszkodzone zabawki).
Stosowanie określeń dotyczących położenia przedmiotów w przestrzeni: na, pod, wysoko, nisko, za, obok.
Nabieranie samodzielności w zakresie samoobsługi (korzystanie z toalety, czynności higieniczne, samodzielność podczas ubierania się, spożywania posiłków).
Kształtowanie elementarnych nawyków higienicznych i kulturalnych;
Rozwijanie prawidłowego oddechu, artykulacji i wymowy;
Wspomaganie dzieci w werbalnym przekazywaniu myśli i uczuć;
Tworzenie warunków do polisensorycznego poznawania świata.
Rozwijanie u dzieci zdolności do uważnego słuchania opowiadań i wierszy;
Nauka wymiany jeden do jednego;
Kształtowanie pozytywnego, pełnego ciekawości stosunku do książek i literatury dla dzieci;
Zapoznanie dzieci z barwami podstawowymi i pochodnymi;
Wyrabianie u dzieci poczucia odpowiedzialności za porządek w najbliższym otoczeniu.
Uświadomienie konieczności przestrzegania zasad gwarantujących bezpieczeństwo w przedszkolu i poza nim;
Zapoznanie z przedstawicielem służb mundurowych – policjantem;
Poszerzenie słownictwa i wiedzy z zakresu zasad ruchu drogowego;
Doskonalenie analizy słuchowej, wyodrębnianie, rozróżnianie i nazywanie dźwięków z otoczenia;
Rozbudzanie intuicji geometrycznej (koło);
Kształtowanie nawyku przestrzegania zasad ruchu drogowego.