GRUDZIEŃ- zamierzenia opiekuńczo-dydaktyczno-wychowawcze

Tematyka kompleksowa:

1. NADCHODZI ZIMA (01.12 – 04.12.)

2. CORAZ ZIMNIEJ  (07.12. - 11.12.)

3. ŚWIĄTECZNE PRZYGOTOWANIA (14.12. - 18.12.)

4. WESOŁYCH ŚWIĄT  (21.12. - 24.12.)

5. MASZ WIADOMOŚĆ   (28.12.-31.12.)

 

Zadania opiekuńczo – wychowawczo-dydaktyczne:

 

  • wprowadzenie pojęć: troskliwość, współpraca; miłość
  • nawiązywanie właściwych relacji rówieśniczych w zabawie i sytuacjach codziennych – przezwyciężanie nieśmiałości, rozwijanie asertywności;
  • rozwijanie zainteresowań przyrodniczych związanych z nadejściem nowej pory roku- zimy
  • zapoznanie z cechami charakterystycznymi dla zimy
  • przypomnienie wiadomości o życiu, formach opieki i potrzebach zwierząt w związku ze zmianami w przyrodzie
  • poznanie tradycji świątecznych
  • posługiwanie się pojęciami określającymi kierunki i relacje w przestrzeni, kierunki wyznaczane od osi ciała – prawa, lewa, w prawo w lewo, nad, pod przed, za, między, obok, w;
  • kształtowanie umiejętności liczenia, poznanie liczb 1, 2, 3, 4, 5; operowanie liczebnikami porządkowymi;
  • kształtowanie umiejętności ustawiania według wielkości, wysokości;
  • rozwijanie umiejętności budowania zdań poprawnych gramatycznie;
  • rozwijanie percepcji wzrokowej poprzez porównywanie, różnicowanie i zapamiętywanie liter i wyrazów (czytanie globalne);
  • rozwijanie percepcji słuchowej poprzez zabawy z wykorzystaniem zagadek słuchowych (rozpoznawanie i różnicowanie dźwięków, wysłuchiwanie słowa w słowie), odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanych tekstów literackich, dokonywanie analizy i syntezy zdania i wyrazu (analiza i synteza głoskowa i sylabowa), różnicowanie głosek o, a, m, l, i, t, d, e, u, k, y, wyróżnianie wskazanej głoski w zależności od miejsca w wyrazie;
  • zachęcanie do słuchania i stosowania słów, zwrotów, piosenek w j. angielskim;
  • rozwijanie pamięci słuchowej poprzez naukę piosenek tekstów powitanek i krótkich rymowanek;
  • kształcenie sprawności manualnej i kreatywności oraz inwencji twórczej dzieci podczas zabaw plastycznych, konstrukcyjno-plastycznych z wykorzystaniem różnorodnych materiałów;
  • kształtowanie myślenia logicznego w zabawach wymagających kodowania i dekodowania informacji.
  • wdrażanie do samodzielności poprzez przygotowanie stolików do posiłków, zajęć, sprzątanie po posiłkach, zabawie, zajęciach, samodzielne ubieranie się i rozbieranie podczas wyjść poza budynek, wybieranie potrzebnych narzędzi i materiałów do zabaw;
  • codzienny pobyt na świeżym powietrzu – spacer w okolicy przedszkola - wdrażanie do samodzielności w codziennych czynnościach samoobsługowych;