Zadania dydaktyczno- opiekuńczo- wychowawcze - listopad

GRUPA  Niebieska  3-latki

Tematyka kompleksowa :

 

  1. Mój dom – Polska (2.11 – 6.11)
  2. Moje hobby (9.11 – 13.11)
  3. Ulubione zajęcia (16.11 – 20.11)
  4. Nadchodzi zima (23.11 – 27.11)

 

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:

  • rozumienie pojęcia miejsce zamieszkania;
  • budzenie zaciekawienia okolicznym środowiskiem;
  • uczenie wyrażania szacunku do miejsca zamieszkania;
  • stwarzanie warunków do poszerzania doświadczeń językowych;
  • kształtowanie umiejętności rozróżniania miasta od wsi;
  • uwrażliwianie na piękno wsi ;
  • rozwijanie umiejętności określania wielkości i nazw różnych domów;
  • kształtowanie pojęcia numer domu;
  • uwrażliwianie na potrzebę znajomości adresu zamieszkania;
  • przybliżenie postaci polskiego kompozytora Fryderyka Chopina;
  • kształtowanie umiejętności słuchania muzyki poważnej;
  • uwrażliwianie na odczuwanie emocji podczas słuchania muzyki;
  • poznanie dekoracji używanych podczas świąt patriotycznych;
  • rozumienie pojęcia kokarda narodowa;
  • kształcenie postawy szacunku do historii naszego kraju;
  • zdobywanie wiedzy o tym, kto to jest patriota;
  • kształtowanie postaw patriotycznych;
  • budzenie dumy z przynależności narodowej;
  • zapoznanie z herbem Warszawy i legendą o Syrence;
  • kształtowanie zdolności opowiadania bajek;
  • rozwijanie zainteresowań legendami o Polsce;
  • przeliczanie symboli narodowych;
  • rozpoznawanie symboli narodowych;
  • rozbudzanie postaw patriotycznych;
  • wzbogacanie wiedzy społeczno-przyrodniczej;
  • uwrażliwianie na folklor;
  • nabywanie szacunku do kultury góralskiej;
  • wzbogacanie wiedzy na temat morza i jego charakterystycznych cech;
  • umiejętność skupiania się i wyciąganie wniosków;
  • rozbudzanie wrażliwości podczas działań z farbami.
  • poznanie oznak zimy;
  • umiejętność dostrzegania i nazywania oznak zimy;
  • dostrzeganie potrzeb innych osób podczas zabaw zimowych;
  • rozpoznawanie i nazywanie emocji;
  • umiejętność radzenia sobie z emocjami w różnych sytuacjach;
  • nawiązywanie bliższych relacji z innymi;
  • rozwijanie pamięci;
  • zdobywanie umiejętności poprawnego wymawiania słów;
  • usprawnianie aparatu mowy;
  • dzielenie na zbiory ze względu na jedną cechę wspólną;
  • rozwijanie logicznego myślenia w zabawach matematycznych;
  • czekanie na swoją kolej podczas wypowiedzi;
  • zapamiętywanie układów ruchowych do piosenek;
  • taniec z rekwizytem;
  • umiejętność bezpiecznej zabawy ruchowej;
  • prawidłowe rozróżnianie kolorów i posługiwanie się ich nazwami;
  • ćwiczenie sprawności manualnej;
  • usprawnianie drobnych ruchów ręki podczas prac plastycznych;
  • utrzymywanie porządku w sali po zabawie;
  • poznanie znaczenia słowa „ekologia”;
  • rozwijanie zachowania proekologicznego;
  • czerpanie radości z działań zawierających elementy proekologiczne;
  • rozwijanie kompetencji językowych – szukanie i nazwanie przeciwieństw;
  • rozwijanie wyobraźni podczas zabaw parateatralnych;
  • nabywanie odwagi do prezentowania siebie;
  • dostrzeganie zachodzących i nieodwracalnych zmian w przedmiotach codziennego użytku;
  • kształtowanie myślenia przyczynowo-skutkowego;
  • wdrażanie do szanowania rzeczy;
  • doświadczenia muzyczne z wykorzystaniem elementów przyrody;
  • nabywanie umiejętności wykorzystywania elementów przyrody w zabawie;
  • nabywanie szacunku do przyrody;
  • przybliżenie określenia „rozciągliwy”;
  • eksperymentowanie z różnym materiałem plastycznym;
  • rozwijanie twórczego myślenia;
  • tworzenie warunków do poszerzania doświadczeń językowych;
  • kształtowanie umiejętności odróżniania fałszu od prawdy;
  • uświadomienie konieczności niesienia zimą pomocy ptakom;
  • nazywanie i odróżnianie figur geometrycznych;
  • ćwiczenie sprawności manualnej podczas wycinania figur geometrycznych;
  • nabywanie umiejętności uważnego uczestnictwa w zajęciach;
  • rozwijanie słuchu i poczucia rytmu;
  • umiejętność tańca krokiem dostawnym;
  • wyzwalanie ekspresji twórczej;
  • zdobywanie nowych doświadczeń plastyczno-technicznych;
  • kształtowanie umiejętności współdziałania dłoni;
  • nabywanie poczucia satysfakcji.