Zamierzenia wychowawczo - dydaktyczne na miesiąc marzec

Tematyka:

1. Czy to siostra, czy to brat, kolorowy z nimi świat 01.03 – 05.03.2021

2. Wiosna zaraz tu przybędzie, kolorowo będzie wszędzie 08.03 – 12.03.2021

3. Słychać śpiew wśród drzew i chmur, to artystów ptasich chór 15.03 – 19.03.2021

4. Szybko biegnie każdy dzień, rosnę szybko, dużo wiem 23.03 – 29.03.2021

5. Wielkanocne to pisanki, wyklejanki, malowanki 30.03 – 31.03.2021

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE

  • Utrwalenie pojęcia para;
  • Uświadomienie relacji pokrewieństwa i właściwe nazywanie członków rodziny;
  • Czerpanie radości z tworzenia przedmiotów o charakterze użyteczno-dekoracyjnym;
  • Kształtowanie umiejętności liczenia w możliwie szerokim zakresie;
  • Rozwijanie podstawowych umiejętności z zakresu uprawy i hodowli roślin;
  • Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie wczesną wiosną i wiązanie tych zjawisk z obecną porą roku;
  • Rozwijanie mowy i myślenia dzieci w toku zabaw i zajęć, kształtowanie umiejętności językowych, bogacenie słownictwa;
  • Rozwijanie sprawności fizycznej i aparatu oddechowego;
  • Zachęcanie do systematycznej obserwacji świata przyrody, dostrzeganie bieżących zmian i pogłębianie wiedzy dzieci z zakresu ornitologii;
  • Doskonalenie funkcjonowania narządów artykulacyjnych;
  • Utrwalenie kształtu i nazw figur geometrycznych;
  • Kształtowanie umiejętności oceny zachowania bohaterów utworów literackich;
  • Dostrzeganie zmian we własnej osobie (cechy jakościowe i ilościowe);
  • Kształtowanie intuicji związanych z relatywizmem i upływem czasu oraz umiejętności posługiwania się określeniami czasu;
  • Nabywanie coraz dojrzalszych kompetencji społecznych, budowanie obszaru własnego Ja;
  • Uświadomienie sobie konsekwencji upływu czasu w kontekście rozwoju i wzrostu;
  • Doskonalenie umiejętności budowania wielozdaniowej wypowiedzi na konkretny temat;
  • Budzenie zainteresowania zwyczajami i tradycjami związanymi ze świętami wielkanocnymi;
  • Wyzwalanie ekspresji i rozwijanie sprawności ruchowej;
  • Wyrabianie umiejętności kolejnego wypowiadania się podczas rozmów z całą grupą, wdrażanie do słuchania koleżanek i kolegów;
  • Rozwijanie możliwości wokalnych przez śpiew indywidualny i grupowy.