Zadania dydaktyczno - wychowawcze w marcu

Tematyka kompleksowa:

ZWIERZĘTA Z DŻUNGLI I SAWANNY                             01.03 – 05.03.2021

MARCOWA POGODA                                                       08.03 – 12.03.2021

WIOSENNE PRZEBUDZENIE                                          15.03 – 19.03.2021

WIOSENNE POWROTY                                                    22.03 – 26.03.2021

WIELKANOC                                                                      29.03 – 02.04.2021

 

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:

- integrowanie grupy i rozwijanie pozytywnych relacji rówieśniczych

- rozwijanie mowy, słuchu fonematycznego

- rozwijanie koordynacji wzrokowo – ruchowej

- rozwijanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słuchowej

- rozwijanie umiejętności liczenia i klasyfikowania

- utrwalanie poznanych zapisów cyfrowych liczb oraz znaków działań

- poznawanie i utrwalanie nazw zwierząt egzotycznych

- poznawanie właściwości fizycznych powietrza

- poznawanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla przedwiośnia

- wskazywanie różnic pomiędzy kulą a kołem

- dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie,

- zapoznanie ze zjawiskami parowania i skraplania,

- utrwalanie nazw dni tygodnia

- poznawanie i utrwalenie oznak wiosny

- poznawanie nazw mieszkańców łąki

- zapoznanie z budową motyla

- poznawanie przyczyn ochrony roślin

- poznawanie zwyczajów związanych z pożegnaniem zimy i powitaniem wiosny

- zapoznanie z monetami i banknotami

 

 

- układanie działań do podanych zadań

- poznawanie zwyczajów wielkanocnych

- poznawanie budowy i właściwości jajka

- zapoznanie z ciekawostkami na temat pisanek

- kształtowanie poczucia rytmu w metrum trójdzielnym,

- rozwijanie umiejętności wokalnych

- kształtowanie poczucia rytmu

- rozwijanie swobody ruchów w przestrzeni

- wypowiadanie się całymi zdaniami

- kształtowanie umiejętności koncentracji uwagi

- rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji

- rozwijanie umiejętności radzenia sobie z trudnymi emocjami w trakcie konfliktów rówieśniczych

- rozwijanie umiejętności wyrażania siebie za pomocą komunikatów werbalnych

- rozwijanie pracy w zespole oraz wyobraźni i ekspresji twórczej

- utrwalanie poznanych liter, zapoznanie z literami Z,z;; C,c; Ł,ł; J,i; F,f – małą i wielką, drukowaną i pisaną

- przeliczanie w zakresie dziesięciu,

- utrwalanie poznanych zapisów cyfrowych liczb oraz znaków działań

- poszerzenie informacji na temat pracy zoologa i meteorologa