Zadania dydaktyczno - wychowawcze w kwietniu

 

Tematyka kompleksowa:

ZWIERZĘTA NASZYCH LASÓW I PÓL                                                      5.04 – 09.04.2021

WIOSNA NA WSI                                                                                        12.04 – 16.04.2021

DBAMY O PRZYRODĘ                                                                               19.04 – 23.04.2021

MOJA MIEJSCOWOŚĆ – MÓJ REGION                                                    26.04 – 30.04.2021 

 

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:

- integrowanie grupy i rozwijanie pozytywnych relacji rówieśniczych

- rozwijanie mowy, słuchu fonematycznego

- rozwijanie koordynacji wzrokowo – ruchowej

- rozwijanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słuchowej

- utrwalenie poznanych znaków matematycznych

- rozwijanie umiejętności liczenia i klasyfikowania

- utrwalanie poznanych zapisów cyfrowych liczb oraz znaków działań

- zwracanie uwagi dzieci na nienawiązywanie kontaktów z obcymi osobami

- poznawanie zachowania się zwierząt – ślimak, żółw

- określanie tempa poruszania się zwierząt

- poznawanie zwyczajów sowy

- poznawanie przedstawicieli zwierząt żyjących na polu oraz w lesie

- poznawanie właściwości fizycznych powietrza

- przybliżenie pojęcia gaz i wiadomości o życiu mrówek

- poznawanie i utrwalenie nazw zwierząt z wiejskiego podwórka

- rozwijanie umiejętności mierzenia

- mierzenie długości stopami, krokami

- rozwijanie sprawności fizycznej i manualnej

- rozwijanie szybkiej reakcji na ustalone sygnały

- poznawanie produktów otrzymywanych od zwierząt z wiejskiego podwórka

- wypowiadanie się całymi zdaniami

- poznawanie narzędzi ogrodniczych potrzebnych na wsi i ich zastosowania

- zachęcanie do wspólnego działania

- kształtowanie postaw proekologicznych

- zachęcenie do segregowania śmieci

- rozwijanie umiejętności wokalnych

- wskazywanie różnic między miastem a wsią

- obserwowanie zmian, jakie zaszły w najbliższej okolicy

- poznawanie nazw pobliskich ulic

- zapoznanie z herbem swojej miejscowości

- przygotowanie kącika regionalnego

- zapoznanie z wyrobami rękodzielnictwa

- poznawanie nazw wybranych, ginących  zawodów

- kształtowanie poczucia przynależności narodowej.

- poszerzenie wiadomości na temat pracy rolnika, ogrodnika i garncarza

- kształtowanie umiejętności koncentracji uwagi

- rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji

- rozwijanie umiejętności radzenia sobie z trudnymi emocjami w trakcie konfliktów rówieśniczych

- rozwijanie umiejętności wyrażania siebie za pomocą komunikatów werbalnych

- rozwijanie pracy w zespole oraz wyobraźni i ekspresji twórczej

- utrwalenie poznanych liter, zapoznanie z literami u,U; ż,Ż; h,H – małą i wielką, drukowaną i pisaną