Tematyka kompleksowa:
ZWIERZĘTA NASZYCH LASÓW I PÓL 5.04 – 09.04.2021
WIOSNA NA WSI 12.04 – 16.04.2021
DBAMY O PRZYRODĘ 19.04 – 23.04.2021
MOJA MIEJSCOWOŚĆ – MÓJ REGION 26.04 – 30.04.2021
Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:
- integrowanie grupy i rozwijanie pozytywnych relacji rówieśniczych
- rozwijanie mowy, słuchu fonematycznego
- rozwijanie koordynacji wzrokowo – ruchowej
- rozwijanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słuchowej
- utrwalenie poznanych znaków matematycznych
- rozwijanie umiejętności liczenia i klasyfikowania
- utrwalanie poznanych zapisów cyfrowych liczb oraz znaków działań
- zwracanie uwagi dzieci na nienawiązywanie kontaktów z obcymi osobami
- poznawanie zachowania się zwierząt – ślimak, żółw
- określanie tempa poruszania się zwierząt
- poznawanie zwyczajów sowy
- poznawanie przedstawicieli zwierząt żyjących na polu oraz w lesie
- poznawanie właściwości fizycznych powietrza
- przybliżenie pojęcia gaz i wiadomości o życiu mrówek
- poznawanie i utrwalenie nazw zwierząt z wiejskiego podwórka
- rozwijanie umiejętności mierzenia
- mierzenie długości stopami, krokami
- rozwijanie sprawności fizycznej i manualnej
- rozwijanie szybkiej reakcji na ustalone sygnały
- poznawanie produktów otrzymywanych od zwierząt z wiejskiego podwórka
- wypowiadanie się całymi zdaniami
- poznawanie narzędzi ogrodniczych potrzebnych na wsi i ich zastosowania
- zachęcanie do wspólnego działania
- kształtowanie postaw proekologicznych
- zachęcenie do segregowania śmieci
- rozwijanie umiejętności wokalnych
- wskazywanie różnic między miastem a wsią
- obserwowanie zmian, jakie zaszły w najbliższej okolicy
- poznawanie nazw pobliskich ulic
- zapoznanie z herbem swojej miejscowości
- przygotowanie kącika regionalnego
- zapoznanie z wyrobami rękodzielnictwa
- poznawanie nazw wybranych, ginących zawodów
- kształtowanie poczucia przynależności narodowej.
- poszerzenie wiadomości na temat pracy rolnika, ogrodnika i garncarza
- kształtowanie umiejętności koncentracji uwagi
- rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji
- rozwijanie umiejętności radzenia sobie z trudnymi emocjami w trakcie konfliktów rówieśniczych
- rozwijanie umiejętności wyrażania siebie za pomocą komunikatów werbalnych
- rozwijanie pracy w zespole oraz wyobraźni i ekspresji twórczej
- utrwalenie poznanych liter, zapoznanie z literami u,U; ż,Ż; h,H – małą i wielką, drukowaną i pisaną