Zadania dydaktyczno - wychowawcze w maju

Tematyka kompleksowa:

 

MOJA OJCZYZNA                                                                                       3.05 – 07.05.2021

ŁĄKA W MAJU                                                                                            10.05 – 14.05.2021

NIBY TACY SAMI, A JEDNAK INNI                                                             17.05 – 21.05.2021

ŚWIĘTO RODZICÓW                                                                                  24.05 – 28.05.2021

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:

- integrowanie grupy i rozwijanie pozytywnych relacji rówieśniczych

- rozwijanie mowy, słuchu fonematycznego oraz pamięci

- rozwijanie koordynacji słuchowo – ruchowej

- rozwijanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słuchowej

- utrwalenie poznanych znaków matematycznych

- rozwijanie umiejętności liczenia, klasyfikowania oraz szeregowania

- utrwalanie poznanych zapisów cyfrowych liczb oraz znaków działań

- poznawanie historii powstawania Warszawy

- porównywanie ilości płynów w dwóch różnych butelkach za pomocą wspólnej miary

- poznawanie miary płynów

- zapoznanie z wyglądem mapy Polski

- zapoznanie z nazwami państw należących do UE

- zachęcenie do przygotowywania prostych posiłków

- określenie jakie produkty są potrzebne do wykonania pizzy

- zapoznanie z duńskim pisarzem – Hansem Andersenem

- rozwijanie sprawności fizycznej i manualnej

- zapoznanie ze zwierzętami żyjącymi na łące oraz rosnącymi tam roślinami

- dostrzeganie piękna majowej przyrody

- zapoznanie z sześcianem

- wypowiadanie się całymi zdaniami

- rozwijanie umiejętności wokalnych oraz kształtowanie poczucia rytmu

- reagowanie na ustalone hasła i sygnały muzyczne

- poznawanie budowy biedronki

- obserwowanie roślin i zwierząt w naturalnym środowisku

- rozwijanie zainteresowania przyrodą

- poznawanie nazw wybranych roślin zielnych

- zachęcenie do sprawiania bliskim przyjemności

- określanie i porównywanie wzrostu dzieci

- rozwijanie umiejętności wykonywania pracy według instrukcji

- kształtowanie postawy tolerancji w stosunku do dzieci niepełnosprawnych

- dostrzeganie różnic i podobieństw pomiędzy dziećmi różnych ras

- porównywanie masy przedmiotów

- zapoznanie z działaniem wagi szalkowej

- zapoznanie z kontynentami i globusem

- zapoznanie ze środowiskiem przyrodniczych obszarów górskich

- poznawanie wybranych regionów i miejsc Polski

- poznawanie oznak lata

- kształtowanie umiejętności koncentracji uwagi

- rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji

- rozwijanie umiejętności radzenia sobie z trudnymi emocjami w trakcie konfliktów rówieśniczych

- rozwijanie pracy w zespole oraz wyobraźni i ekspresji twórczej

- rozwijanie umiejętności wyrażania siebie za pomocą komunikatów