Zadania opiekuńczo-dydaktyczno–wychowawcze na miesiąc czerwiec

Tematyka kompleksowa:
1. TORUŃSKIE TAJEMNICE- projekt edukacyjny ( 31.05-04.06.2021)
2. LATO-CZAS ZABAWY ( 07.06-11.06.2021 )
3. KOLOROWE LATO ( 14. 06-18.06.2021 )
4. ŻEGNAMY PRZEDSZKOLE ( 21.06-25.06.2021 ) 
5. DO WIDZENIA (28.06-02.07.2021 )

Zadania opiekuńczo - dydaktyczno - wychowawcze:

    • wprowadzenie pojęć: akceptacja innego człowieka, odpoczynek; 
    • poznawanie, rozumienie i przestrzeganie zasad i norm społecznych obowiązujących w grupie – stosowanie zwrotów grzecznościowych, rozwiązywanie konfliktów, właściwe zachowanie się w trudnych sytuacjach, kulturalne mówienie o swoich potrzebach, spokojne oczekiwanie na swoją kolej, podejmowanie trudnych decyzji służących dobru, przeciwstawianie się złu; 
    • nawiązywanie właściwych relacji rówieśniczych w zabawie i sytuacjach codziennych – przezwyciężanie nieśmiałości, rozwijanie asertywności;
    • poznanie wspierającej roli słów i rozmowy;
    • kształtowanie orientacji w schemacie ciała w odniesieniu do siebie i innych osób; 
    • posługiwanie się pojęciami określającymi kierunki i relacje w przestrzeni, kierunki wyznaczane od osi ciała – prawa, lewa, w prawo w lewo, nad, pod przed, za, między, obok, w;
    • kształtowanie umiejętności liczenia, poznanie liczb 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 0, 10; operowanie liczebnikami porządkowymi;
    • kształtowanie umiejętności ustawiania według wielkości, wysokości;
    • kształtowanie umiejętności poruszania się w przestrzeni podczas zabawa ruchowych, tańca itp.; 
    • rozwijanie słownika dziecka w zabawach słowotwórczych;
    • rozwijanie umiejętności budowania zdań poprawnych gramatycznie;
    • rozwijanie percepcji wzrokowej poprzez porównywanie, różnicowanie i zapamiętywanie liter i wyrazów (czytanie globalne);
    • rozwijanie percepcji słuchowej poprzez zabawy z wykorzystaniem zagadek słuchowych (rozpoznawanie i różnicowanie dźwięków, wysłuchiwanie słowa w słowie), odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanych tekstów literackich, dokonywanie analizy i syntezy zdania i wyrazu (analiza i synteza głoskowa i sylabowa), różnicowanie głosek o, a, m, l, i, t, d, e, u, k, y, z, b, n, s, r, g, p, w, c, j, f, ł, h, wyróżnianie wskazanej głoski w zależności od miejsca w wyrazie;
    • zachęcanie do słuchania i stosowania słów, zwrotów, piosenek w j. angielskim; 
    • rozwijanie pamięci słuchowej poprzez naukę piosenek tekstów powitanek i krótkich rymowanek;
    • rozwijanie koordynacji ruchowo- słuchowo- wzrokowej podczas zabaw metodą Dobrego Startu; 
    • kształcenie sprawności manualnej i kreatywności oraz inwencji twórczej dzieci podczas zabaw plastycznych, konstrukcyjno- plastycznych z wykorzystaniem różnorodnych materiałów; 
    • kształtowanie myślenia logicznego w zabawach wymagających kodowania i dekodowania informacji