Tematyka kompleksowa :
Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:
– przestrzeganie wspólnie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie
– pomaganie kolegom w sytuacjach wywołujących smutek
– współdziałanie podczas zabaw, gier, tańców integracyjnych
– uczestniczenie w zabawach organizowanych przez nauczyciela, dających dziecku satysfakcję i radość
– poznawanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla zimy, nazywanie ich, np. opady śniegu, szron, szadź, zawieje śnieżne
– obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie zimą; zwracanie uwagi na koloryt i piękno przyrody w zimowej szacie
– poznawanie wybranych właściwości fizycznych śniegu i lodu, zwracanie uwagi na zanieczyszczenia, które zatrzymują w sobie
– przygotowanie programu artystycznego, wykonanie upominków, wspólna zabawa
– kultywowanie tradycji, zwyczajów rodzinnych, np. związanych ze świętami Bożego Narodzenia
– wzajemne okazywanie sobie uczuć, mówienie o nich
– tworzenie wzajemnych relacji, opartych na szacunku, akceptacji i miłości
– rozwijanie umiejętności liczenia
– rozwijanie umiejętności wokalnych
– rozwijanie mowy
– rozwijanie sprawności manualnej
– umuzykalnianie dzieci
– rozwijanie zdolności klasyfikowania