Kto jest kucharzem leśnych zwierząt? 10-14.01.2022 r.
Kto to taki: mama mamy, tata taty? 17-21.01.2022 r.
Kim będę, gdy dorosnę? 24-28.01.2022 r.
Zadania opiekuńczo-dydaktyczno-wychowawcze:
zwracanie uwagi na kulturę spożywania posiłków;
samodzielne rozbieranie się i ubieranie oraz dbanie o swoją garderobę;
pełnienie dyżurów, np. przy nakrywaniu do posiłków;
porządkowanie po sobie miejsca zabaw, pracy i spożywania posiłków;
dbanie o porządek na półkach indywidualnych;
rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych i ćwiczeń gimnastycznych);
wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni, np. lepienie z plasteliny, zgniatanie i zaginanie papieru, wycinanie, wydzieranie;
rozwijanie koordynacji wzrokowo–ruchowej, np. powtarzanie ruchów innej osoby w czasie zabawy;
wykonywanie czynności z dużym i małym napięciem mięśniowym w toku zabaw ruchowych i ćwiczeń plastycznych;
odwzorowanie elementów (przerysowanie, rysowanie według wzoru, kalkowanie).
uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych, pląsach przy muzyce;
bezpieczne korzystanie ze sprzętu sportowego, urządzeń znajdujących się na placu zabaw;
informowanie nauczyciela o wszystkich sytuacjach budzących wątpliwości i obawy;
naśladowanie ruchów wykonywanych przez nauczyciela;
uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno–porządkowych, bieżnych, z elementami czworakowania, z elementami toczenia, z elementami rzutu, chwytu, równoważnych, ze śpiewem;
aktywne uczestniczenie w zabawach organizowanych w terenie;
przebywanie na świeżym powietrzu: uczestniczenie w spacerach, zabawach i ćwiczeniach ruchowych;
bezpieczne posługiwanie się nożyczkami;
wybieranie bezpiecznego miejsca do zabawy;
dbanie o higienę;
przebywanie w dobrze wywietrzonych, oświetlonych i odpowiednio ocieplonych pomieszczeniach;
spożywanie zdrowej, różnorodnej żywności;
przestrzeganie zasad właściwego zachowania podczas spożywania posiłków;
wyrabianie nawyków zdrowotnych;
przeplatanie aktywności ruchowej z odpoczynkiem;
ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w różnych porach roku;
uczestniczenie w ćwiczeniach gimnastycznych;
wyrażanie i nazywanie różnych emocji podczas zabaw;
radzenie sobie z emocjami poprzez udział w zabawach, rozmowach, słuchaniu wybranych utworów literackich;
dostrzeganie potrzeb innych, szanowanie ich;
zapraszanie innych dzieci do wspólnej zabawy;
szanowanie wytworów pracy innych oraz ich własności;
dzielenie się wrażeniami, spostrzeżeniami z obserwacji danego zdarzenia, danej sytuacji;
uczestniczenie w zabawach organizowanych przez nauczyciela, dających dziecku satysfakcję i radość;
dostrzeganie w toku zabaw potrzeb dzieci o zróżnicowanych możliwościach fizycznych i intelektualnych;
dbanie o higienę zmysłów, np. unikanie hałasu, krzyku;
uczestniczenie w zabawach, ćwiczeniach, pracach plastycznych, rozmowach, słuchaniu wierszy, opowiadań, sprzyjających koncentrowaniu uwagi;
uczestniczenie w różnego rodzaju zabawach twórczych (tematycznych, konstrukcyjnych, ruchowych, z elementami pantomimy, itp.);
rozwijanie myślenia logicznego poprzez: zadawanie pytań, rozwijanie myślenia przyczynowo–skutkowego, określanie kolejności zdarzeń w różnych naturalnych sytuacjach, zauważanie wokół siebie zmian odwracalnych i nieodwracalnych;