Tematyka kompleksowa :
Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:
– obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie zimą; zwracanie uwagi na koloryt i piękno przyrody w zimowej szacie
– poznawanie wybranych właściwości fizycznych śniegu i lodu, zwracanie uwagi na zanieczyszczenia, które zatrzymują w sobie
– poznawanie sytuacji zagrażających bezpieczeństwu: bawienia się w miejscach niedozwolonych, np. przy ruchliwej ulicy, na zamarzniętym stawie
– dostrzeganie rytmicznej organizacji czasu w stałych następstwach dnia i nocy, pór roku, dni tygodnia, miesięcy
– nazywanie pór dnia: rano, południe, popołudnie, wieczór, noc
– poznawanie nazw wybranych planet Układu Słonecznego, np. Mars, Wenus; słuchanie ciekawostek na ich temat
– gromadzenie literatury, zdjęć, albumów związanych z kosmosem
– poznawanie zawodów związanych z kosmosem, np. kosmonauty, astronoma.
− budzenie zainteresowania przyrodą nieożywioną
– przestrzeganie wspólnie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie
– współdziałanie podczas zabaw, gier, tańców integracyjnych
- wzbudzanie zainteresowania literaturą słuchanie wierszy, opowiadań, baśni polskich
– uczestniczenie w zabawach organizowanych przez nauczyciela, dających dziecku satysfakcję i radość
– rozwijanie orientacji w przestrzeni
- doskonalenie umiejętności liczenia
– rozwijanie mowy
– rozwijanie sprawności manualnej
– umuzykalnianie dzieci
– rozwijanie zdolności klasyfikowania