bezpieczne korzystanie ze sprzętu sportowego, urządzeń znajdujących się na placu zabaw;
przebywanie na świeżym powietrzu: uczestniczenie w spacerach, zabawach i ćwiczeniach ruchowych;
dostrzeganie w toku zabaw potrzeb dzieci o zróżnicowanych możliwościach fizycznych i intelektualnych;
dzielenie się swoimi zainteresowaniami;
dbanie o higienę zmysłów, np. unikanie hałasu, krzyku;
uczestniczenie w zabawach, ćwiczeniach, pracach plastycznych, rozmowach, słuchaniu wierszy, opowiadań, sprzyjających koncentrowaniu uwagi;
uczestniczenie w różnego rodzaju zabawach twórczych (tematycznych, konstrukcyjnych, ruchowych, z elementami pantomimy, itp.);
rozwijanie myślenia logicznego poprzez: zadawanie pytań, rozwijanie myślenia przyczynowo–skutkowego, określanie kolejności zdarzeń w różnych naturalnych sytuacjach, zauważanie wokół siebie zmian odwracalnych i nieodwracalnych;
oglądanie drzew znajdujących się w bliskim otoczeniu;