Zamierzenia wychowawczo - dydaktyczne na luty

Tematyka kompleksowa:

 

  1. Czy Kot w Butach był na weselu Kopciuszka? 01- 04.02
  2. Gdzie puka sztuka? 02-11.02
  3. Co łączy kurę i dinozaura? 02-18.02
  4. Dlaczego pewien czwartek jest tłusty? 02-25.02

 

             Zadania opiekuńczo-dydaktyczno-wychowawcze:

 

  • zwracanie uwagi na kulturę spożywania posiłków;
  • samodzielne rozbieranie się i ubieranie oraz dbanie o swoją garderobę;
  • pełnienie dyżurów, np. przy nakrywaniu do posiłków;
  • porządkowanie po sobie miejsca zabaw, pracy i spożywania posiłków;
  • rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych i ćwiczeń gimnastycznych);
  • wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni, np. lepienie z plasteliny, zgniatanie, wycinanie, wydzieranie, rysowanie;
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo–ruchowej;
  • uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych, pląsach przy muzyce;
  • spożywanie zdrowej, różnorodnej żywności;
  • wyrabianie nawyków zdrowotnych;
  • przestrzeganie wspólnie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie;
  • odpowiadanie na pytania, formułowanie własnych pytań;
  • oglądanie zdjęć, ilustracji, słuchanie wierszy, opowiadań;
  • prowadzenie obserwacji przyrodniczych;
  • bezpieczne korzystanie ze sprzętu sportowego, urządzeń znajdujących się na placu zabaw;
  • przebywanie na świeżym powietrzu: uczestniczenie w spacerach, zabawach i ćwiczeniach ruchowych;
  • dostrzeganie w toku zabaw potrzeb dzieci o zróżnicowanych możliwościach fizycznych i intelektualnych;
  • dzielenie się swoimi zainteresowaniami;
  • dbanie o higienę zmysłów, np. unikanie hałasu, krzyku;
  • uczestniczenie w zabawach, ćwiczeniach, pracach plastycznych, rozmowach, słuchaniu wierszy, opowiadań, sprzyjających koncentrowaniu uwagi;
  • uczestniczenie w różnego rodzaju zabawach twórczych (tematycznych, konstrukcyjnych, ruchowych, z elementami pantomimy, itp.);
  • rozwijanie myślenia logicznego poprzez: zadawanie pytań, rozwijanie myślenia przyczynowo–skutkowego, określanie kolejności zdarzeń w różnych naturalnych sytuacjach, zauważanie wokół siebie zmian odwracalnych i nieodwracalnych;
  • oglądanie drzew znajdujących się w bliskim otoczeniu;
  • nazywanie ptaków odwiedzających taras;
  • nabywanie wrażliwości dotykowej;
  • rozwijanie mowy,
  • zapoznanie z wybranymi zawodami,
  • budzenie zainteresowania literami,
  • doskonalenie umiejętności matematycznych,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • rozwijanie ekspresji ruchowej,
  • rozwijanie umiejętności konstrukcyjnych,
  • wymienianie wybranych postaci bajkowych,
  • rozwijanie zdolności improwizacji muzycznych,
  • zapoznanie z zawodem bibliotekarza,
  • zapoznanie ze sposobami korzystania z biblioteki,
  • rozwijanie wiedzy o kinie,
  • budzenie zainteresowania teatrem,
  • poznanie wybranych instrumentów orkiestrowych,
  • rozwijanie wiedzy na temat dinozaurów,
  • zapoznanie z pracą paleontologa.