Ogólne cele wychowawczo - dydaktyczne Marzec

Tematyka kompleksowa :

  1. Poznajemy zwierzęta (28.02 – 04.03.2022)
  2. Zwierzęta prehistoryczne (07.03 – 11.03.2022)
  3. Wiosna tuż -tuż (14.03– 18.03.2022)
  4. Nadeszła wiosna (21.03 – 25.03.2022)
  5. Jestem kulturalny (28.03-01.04.2022)

 

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:

 

- poznawanie wybranych przedstawicieli zwie­rząt egzotycznych

- poznawanie warunków niezbędnych do rozwo­ju zwierząt

- dostrzeganie różnic w budowie dzikich zwierząt dostępnych bezpośredniej obser­wacji.

- wyjaśnienie określeń: kwiaty chronione, zwierzęta chronione; poznawanie przedsta­wicieli ginących gatun­ków

– poznawanie wybranych zwierząt (dinozaury) i roślin (np. olbrzymie paprocie) występują­cych w tamtym okresie.

– obserwowanie zmian zachodzących w przy­rodzie przed zbliżającą się wiosną, np. coraz dłuższe dni, coraz wyższa temperatura, topnienie śniegu i lodu, powracające pierwsze ptaki (skowronki, czaj­ki, szpaki), pojawiające się pierwsze kwiaty (przebiśniegi, krokusy)

– poznawanie zwia­stunów wiosny, np. kwitnienie wierzby i leszczyny, pojawianie się pąków na drzewach i krzewach.

– oglądanie kwitnących roślin; zwrócenie uwa­gi na zawarte w nich piękno

– omawianie życia pta­ków wiosną (budowa­nie gniazd).

− budzenie zainteresowania przyrodą

− rozwijanie sprawności fizycznej

− rozwijanie umiejętności liczenia

− rozwijanie sprawności manualnej

− określanie wysokości dźwięków

− rozwijanie mowy

− kształtowanie poczucia rytmu

− rozwijanie umiejętności tworzenia kolekcji

− zachęcanie do obserwowania przyrody

− rozwijanie umiejętności liczenia w zakresie pięciu

− budzenie zainteresowania przyrodą nieożywioną