Tematyka kompleksowa :
Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:
- poznawanie wybranych przedstawicieli zwierząt egzotycznych
- poznawanie warunków niezbędnych do rozwoju zwierząt
- dostrzeganie różnic w budowie dzikich zwierząt dostępnych bezpośredniej obserwacji.
- wyjaśnienie określeń: kwiaty chronione, zwierzęta chronione; poznawanie przedstawicieli ginących gatunków
– poznawanie wybranych zwierząt (dinozaury) i roślin (np. olbrzymie paprocie) występujących w tamtym okresie.
– obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie przed zbliżającą się wiosną, np. coraz dłuższe dni, coraz wyższa temperatura, topnienie śniegu i lodu, powracające pierwsze ptaki (skowronki, czajki, szpaki), pojawiające się pierwsze kwiaty (przebiśniegi, krokusy)
– poznawanie zwiastunów wiosny, np. kwitnienie wierzby i leszczyny, pojawianie się pąków na drzewach i krzewach.
– oglądanie kwitnących roślin; zwrócenie uwagi na zawarte w nich piękno
– omawianie życia ptaków wiosną (budowanie gniazd).
− budzenie zainteresowania przyrodą
− rozwijanie sprawności fizycznej
− rozwijanie umiejętności liczenia
− rozwijanie sprawności manualnej
− określanie wysokości dźwięków
− rozwijanie mowy
− kształtowanie poczucia rytmu
− rozwijanie umiejętności tworzenia kolekcji
− zachęcanie do obserwowania przyrody
− rozwijanie umiejętności liczenia w zakresie pięciu
− budzenie zainteresowania przyrodą nieożywioną