Jakie wzory i kolory lubią pisanki? 04 - 15.04.2022
Gdzie jest najciekawsze miejsce na świecie? 04 - 22.04.2022
Kto wymyślił naszą flagę? 04 - 29.04.2022
Zadania opiekuńczo-dydaktyczno-wychowawcze:
zwracanie uwagi na kulturę spożywania posiłków;
samodzielne rozbieranie się i ubieranie oraz dbanie o swoją garderobę;
pełnienie dyżurów, np. przy nakrywaniu do posiłków;
porządkowanie po sobie miejsca zabaw, pracy i spożywania posiłków;
rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych i ćwiczeń gimnastycznych);
wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni, np. lepienie z plasteliny, zgniatanie i zaginanie papieru, wycinanie, wydzieranie;
rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np. wycinanie, doskonalenie umiejętności posługiwania się nożyczkami
uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych, pląsach przy muzyce.
bezpieczne korzystanie z urządzeń znajdujących się na placu zabaw;
uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno-porządkowych, bieżnych, z elementami czworakowania, z elementami toczenia, z elementami rzutu, chwytu, równoważnych, organizowanych metodą opowieści ruchowych, ze śpiewem;
przebywanie na świeżym powietrzu: uczestniczenie w spacerach, zabawach i ćwiczeniach ruchowych;
przestrzeganie zasad właściwego zachowania podczas spożywania posiłków;
wyrabianie nawyków zdrowotnych;
ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w różnych porach roku;
uczestniczenie w ćwiczeniach gimnastycznych z wykorzystaniem standardowych metod, metody R. Labana i innych metod twórczych – Sherborne, A. i M. Kniessów, C. Orffa.
wyrażanie i nazywanie różnych emocji podczas zabaw;
radzenie sobie z emocjami poprzez udział w zabawach, rozmowach, słuchaniu wybranych utworów literackich;
dostrzeganie potrzeb innych, szanowanie ich;
szanowanie wytworów pracy innych oraz ich własności;
dzielenie się wrażeniami, spostrzeżeniami z obserwacji danego zdarzenia, danej sytuacji;
zwracanie się o pomoc w trudnych sytuacjach.
przestrzeganie wspólnie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie;
pomaganie kolegom w sytuacjach wywołujących smutek;
wyodrębnianie w słowach sylab, określanie ich kolejności; dzielenie słów na sylaby; liczenie sylab w słowach; tworzenie słów rozpoczynających się, kończących się daną sylabą;
wykonywanie ćwiczeń rozwijających orientację przestrzenną (przygotowanie do czytania od lewej strony do prawej);
słuchanie piosenek w wykonaniu nauczyciela oraz nagrań;
odczuwanie radości z tworzenia, działania plastycznego;
oglądanie wybranych pozycji literatury dziecięcej, zwracanie uwagi na piękne ilustracje, obrazki;
dbanie o higienę zmysłów, np. unikanie hałasu, krzyku;
rozwijanie myślenia logicznego poprzez: zadawanie pytań, rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego, określanie kolejności zdarzeń w różnych naturalnych sytuacjach, zauważanie wokół siebie zmian odwracalnych i nieodwracalnych;
wykonywanie ćwiczeń w parach;
oglądanie drzew znajdujących się w bliskim otoczeniu;
wyrzucanie śmieci do kosza; segregacja
niedeptanie trawników, klombów z kwiatami;
zapoznanie z zawodem leśnika
szanowanie wody, niemarnowanie jej;
rozwijanie wyobraźni przestrzennej;
nabywanie wrażliwości dotykowej;
poznawanie kalendarza pogody;
poznawanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla wiosny