Ogólne cele wychowawczo - dydaktyczne Kwiecień

Tematyka kompleksowa :

  1. Wiosna na wsi (4 – 8.04.2022)
  2. Wielkanoc (11 – 15.04.2022)
  3. Dbamy o Ziemię (18 – 22.04.2022)
  4. Zabawa w teatr (25 – 29.04.2022)

 

 

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:

 

– przestrzeganie wspól­nie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie

– pomaganie kolegom w sytuacjach wywołu­jących smutek

– współdziałanie podczas zabaw, gier, tańców integracyjnych

– uczestniczenie w zaba­wach organizowanych przez nauczyciela, dających dziecku satys­fakcję i radość

– przygotowanie pro­gramu artystycznego, wykonanie upomin­ków, wspólna zabawa

– wzajemne okazywanie sobie uczuć, mówienie o nich

– tworzenie wzajemnych relacji, opartych na szacunku, akceptacji i miłości

– rozwijanie umiejętności liczenia

– rozwijanie umiejętności wokalnych

– rozwijanie mowy

– rozwijanie sprawności manualnej

– umuzykalnianie dzieci

– rozwijanie zdolności klasyfikowania

- kultywowanie tradycji, zwyczajów rodzinnych, np. związanych ze świętami Wielkanocy

- szanowanie domowni­ków, ich przyzwycza­jeń, nieprzeszkadzanie im w wypoczynku, pracy

- poznawanie dorosłych i młodych zwierząt hodowanych na wsi

- nazywanie domów zwierząt, sposobów po­ruszania się zwierząt, odżywiania

- wyjaśnianie znaczenia hodowli zwierząt dla ludzi
- poznawanie zagrożeń dla środowiska przy­rodniczego wynikają­cych z niszczycielskiej działalności ludzi, np. zatruwanie wód, powietrza, gleby, zabi­janie zwierząt dla futer, kłów, wycinanie lasów, wyrzucanie odpadów w niedozwolonych miejscach

- nieniszczenie roślin, np. niełamanie gałęzi drzew

- pomaganie zwierzę­tom, np. dokarmianie zwierząt w schronisku, ptaków zimą

- wyrzucanie śmieci do kosza

- sprzątanie placu za­baw, np. w czasie Dnia Ziemi

- niedeptanie trawników, klombów z kwiatami

- szanowanie wody, nie­marnowanie jej

- wyjaśnianie określeń: kwiaty chronione, zwierzęta chronione; poznanie przedstawicieli ginących gatunków

– oglądanie przedstawień teatralnych dla dzieci

­– uczestniczenie w zabawach naśladowczych – naśladowanie ruchów, gestów, głosów ludzi, zwierząt

– przygotowanie kącika teatralnego

– swobodne improwizowanie, słowne i ruchowe, znanych utworów literackich lub wymyślonych przez dzieci.