Tematyka kompleksowa :
Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:
– przestrzeganie wspólnie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie
– pomaganie kolegom w sytuacjach wywołujących smutek
– współdziałanie podczas zabaw, gier, tańców integracyjnych
– uczestniczenie w zabawach organizowanych przez nauczyciela, dających dziecku satysfakcję i radość
– przygotowanie programu artystycznego, wykonanie upominków, wspólna zabawa
– wzajemne okazywanie sobie uczuć, mówienie o nich
– tworzenie wzajemnych relacji, opartych na szacunku, akceptacji i miłości
– rozwijanie umiejętności liczenia
– rozwijanie umiejętności wokalnych
– rozwijanie mowy
– rozwijanie sprawności manualnej
– umuzykalnianie dzieci
– rozwijanie zdolności klasyfikowania
- szanowanie domowników, ich przyzwyczajeń, nieprzeszkadzanie im w wypoczynku, pracy
– uczestniczenie w zabawach naśladowczych – naśladowanie ruchów, gestów, głosów ludzi, zwierząt
– nazywanie swojej miejscowości, poznawanie jej historii, ważniejszych instytucji, zabytków
– podawanie nazwy naszego kraju, symboli narodowych: flagi, godła, hymnu
– poznawanie poprzez literaturę pochodzenia nazwy stolicy Polski – Warszawy, jej herbu
i ważniejszych miejsc
– poznawanie wyglądu instrumentów perkusyjnych: kołatki, grzechotki, bębenka, trójkąta, talerzy, drewienek,
i sposobu gry na nich
– reagowanie na zmiany tempa i dynamiki utworu o dużym zróżnicowaniu
– obserwowanie w sposób bezpośredni zmian zachodzących w przyrodzie
– poznawanie wybranych owadów, np. pszczół, mrówek
- umiejętność nazywania członków bliższej i dalszej rodziny
- odczuwanie więzi z członkami rodziny
– określanie czynności domowych wykonywanych przez poszczególnych członków rodziny
- określanie co jest dobre dla naszego zdrowia
- poznanie pracy lekarza oraz stworzenie kącika lekarskiego w sali.