Zamierzenia wychowawczo - dydaktyczne na maj

Tematyka kompleksowa:

Dotknij i poczuj  02.05 – 06.05.2022 r.

Czyim domem jest łąka?  09.05 – 13.05.2022 r.

Jak daleko pada jabłko od jabłoni?  16.05 – 20.05.2022 r.

Czego dzieci potrzebują do szczęścia?  23.05 – 27.05.2022 r.

Zadania opiekuńczo-dydaktyczno-wychowawcze:

  • zwracanie uwagi na kulturę spożywania posiłków;
  • samodzielne rozbieranie się i ubieranie oraz dbanie o swoją garderobę;
  • pełnienie dyżurów, np. przy nakrywaniu do posiłków;
  • porządkowanie po sobie miejsca zabaw, pracy i spożywania posiłków;
  • rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych i ćwiczeń gimnastycznych);
  • wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni, np. lepienie z plasteliny, zgniatanie i zaginanie papieru, wycinanie, wydzieranie;
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np. powtarzanie ruchów innej osoby w czasie zabawy;
  • wykonywanie czynności z dużym i małym napięciem mięśniowym w toku zabaw ruchowych i ćwiczeń plastycznych;
  • odwzorowanie elementów (przerysowanie, rysowanie według wzoru, kalkowanie).
  • uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych, pląsach przy muzyce.
  • bezpieczne korzystanie ze sprzętu sportowego, urządzeń znajdujących się na placu zabaw;
  • informowanie nauczyciela o wszystkich sytuacjach budzących wątpliwości i obawy;
  • uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno-porządkowych, bieżnych, z elementami czworakowania, z elementami toczenia, z elementami rzutu, chwytu, równoważnych, organizowanych metodą opowieści ruchowych, ze śpiewem;
  • aktywne uczestniczenie w zabawach organizowanych w terenie;
  • przebywanie na świeżym powietrzu: uczestniczenie w spacerach, zabawach i ćwiczeniach ruchowych;
  • bezpieczne posługiwanie się nożyczkami;
  • wybieranie bezpiecznego miejsca do zabawy;
  • dbanie o higienę;
  • spożywanie posiłków w czystych naczyniach, przy estetycznie nakrytym stole;
  • wyrabianie nawyków zdrowotnych;
  • przeplatanie aktywności ruchowej z odpoczynkiem;
  • ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w różnych porach roku;
  • uczestniczenie w ćwiczeniach gimnastycznych z wykorzystaniem standardowych metod, metody R. Labana i innych metod twórczych – Sherborne, A. i M. Kniessów, C. Orffa.
  • wyrażanie i nazywanie różnych emocji podczas zabaw;
  • radzenie sobie z emocjami poprzez udział w zabawach, rozmowach, słuchaniu wybranych utworów literackich;
  • dostrzeganie potrzeb innych, szanowanie ich;
  • zapraszanie innych dzieci do wspólnej zabawy;
  • cieszenie się z sukcesów innej osoby;
  • szanowanie wytworów pracy innych oraz ich własności;
  • dostrzeganie i akceptowanie potrzeb ludzi o szczególnych, wyjątkowych zdolnościach;
  • dzielenie się wrażeniami, spostrzeżeniami z obserwacji danego zdarzenia, danej sytuacji;
  • zwracanie się o pomoc w trudnych sytuacjach;
  • poszerzanie wiedzy o roślinach i zwierzętach, mieszkańcach łąki;
  • wypowiadanie się na temat rodziny, budowanie relacji rodzinnych,
  • uczestnicwwo w występie z okazji Dnia May i Taty
  • zapoznanie z pojęciem przyjaźń, kształtowanie postawy szacunku wobec niepełnosprawności.