Zamierzenia wychowawczo - dydaktyczne na czerwiec

Tematyka kompleksowa:

  1. Jak żyrafa myje szyję? 05 - 03.06.2022
  2. Na co czeka Pani Lato? 06 - 10.06.2022
  3. Za co kochamy wakacje? 06 - 17.06.2022
  4. Jak dać przedmiotom drugie życie? 06 - 24.06.2022
  5. Bezpieczne wakacje. 06 – 01.07.2022

Zadania opiekuńczo-dydaktyczno-wychowawcze:

  • zwracanie uwagi na kulturę spożywania posiłków;
  • pełnienie dyżurów, np. przy nakrywaniu do posiłków;
  • porządkowanie po sobie miejsca zabaw, pracy i spożywania posiłków;
  • rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych i ćwiczeń gimnastycznych);
  • wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni, np. lepienie z plasteliny, zgniatanie i zaginanie papieru, wycinanie,
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np. powtarzanie ruchów innej osoby w czasie zabawy;
  • odwzorowanie elementów (przerysowanie, rysowanie według wzoru, kalkowanie).
  • uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych, pląsach przy muzyce.
  • bezpieczne korzystanie ze sprzętu sportowego, urządzeń znajdujących się na placu zabaw;
  • informowanie nauczyciela o wszystkich sytuacjach budzących wątpliwości i obawy;
  • naśladowanie ruchów wykonywanych przez nauczyciela;
  • uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno-porządkowych, bieżnych, z elementami czworakowania, z elementami toczenia, z elementami rzutu, chwytu, równoważnych, organizowanych metodą opowieści ruchowych, ze śpiewem;
  • aktywne uczestniczenie w zabawach organizowanych w terenie;
  • przebywanie na świeżym powietrzu: uczestniczenie w spacerach, zabawach i ćwiczeniach ruchowych;
  • bezpieczne posługiwanie się nożyczkami;
  • dbanie o higienę;
  • przebywanie w dobrze wywietrzonych, oświetlonych i odpowiednio ocieplonych pomieszczeniach;
  • wyrabianie nawyków zdrowotnych;
  • radzenie sobie z emocjami poprzez udział w zabawach, rozmowach, słuchaniu wybranych utworów literackich;
  • dostrzeganie potrzeb innych, szanowanie ich;
  • zapraszanie innych dzieci do wspólnej zabawy;
  • zwracanie się o pomoc w trudnych sytuacjach.
  • przestrzeganie wspólnie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie;
  • oglądanie zdjęć, ilustracji, słuchanie wierszy, opowiadań.
  • słuchanie wierszy, opowiadań, baśni polskich i zagranicznych autorów;
  • słuchanie piosenek w wykonaniu nauczyciela oraz nagrań;
  • rozwijanie myślenia logicznego poprzez: zadawanie pytań, rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego, określanie kolejności zdarzeń w różnych naturalnych sytuacjach, zauważanie wokół siebie zmian odwracalnych i nieodwracalnych;
  • oglądanie drzew znajdujących się w bliskim otoczeniu;
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • rozwijanie swobody ruchów podczas tańca i zabaw ruchowych,
  • dostrzeganie rytmicznej organizacji czasu w stałych następstwach dnia i nocy, pór roku
  • nazywanie kolejno pór roku, dni tygodnia,
  • rozwijanie wiedzy na temat zwierząt,
  • poznawanie roślin egzotycznych,
  • poznawanie nazw wyrobów szklanych,
  • poszerzanie wiadomości o Morzu Bałtyckim,
  • poznawanie wybranych miejsc w górach,
  • poszerzanie wiedzy na temat jezior,
  • budzenie zainteresowań podróżniczych,
  • poznawanie materiałów, którymi można zastąpić plastik.