16.03.2020 Odgłosy wiosny

Cele:

- doskonalenie słuchu
- uwrażliwianie na świat przyrody
- kształtowanie umiejętności tworzenia obrazu do słuchanej muzyki
- doskonalenie umiejętności manualnych

 

1. Zabawa w poszukiwanie odgłosów wiosny - „Wiosenne dźwięki”.
Rozmawiamy z dzieckiem na temat charakterystycznych dla tej pory roku odgłosów budzącego się do życia świata przyrody, włączamy nagrania odgłosów i wraz
z dzieckiem próbujemy odgadnąć co to za odgłos. Można wykorzystać fragmenty z  poniższego linku :

https://chomikuj.pl/ireksmarines/odg*c5*82osy+natury+mp3/Odg*c5*82osy+natury+i+inne+dzwi*c4*99ki/Wiosna,508024213.mp3(audio)

 

2. Zabawa „Wiosenna orkiestra”.
Pytamy dzieci z jakimi dźwiękami kojarzy im się wiosna (wesołymi, smutnymi, szybkimi, wolnymi) i dlaczego? Następnie próbujemy dźwięki te odtworzyć z przedmiotów codziennego użytku (gazety, łyżki, klocki). Podczas odtwarzania dźwięków za pomocą gazet, łyżek, naczyń można użyć utworu „Cztery pory roku- Wiosna” A. Vivaldiego. (Drzeć gazety, zgniatać w rytm melodii, próbować ją odtworzyć za pomocą dźwięków wydobywanych z naczyń).

https://www.youtube.com/watch?v=Tl8Z-tr73ss

 

3. Zabawa „Wiosenna opowieść”.
Zabawa polegająca na malowaniu farbami za pomocą dłoni w rytm utworu Carla Oraffa Tanz z Carminy Burany.

https://www.youtube.com/watch?v=hv4db5JRr9w

 

4. Zabawa słuchowa „Skąd dochodzi dźwięk?”

Dziecko ma zasłonięte oczy. Mama/tata/rodzeństwo idzie przed nim i wydobywa dźwięki, np. uderzanie o siebie dwoma klockami.
W ten sposób wskazuje drogę. Dziecko z zawiązanymi oczami kieruje się słuchem.

 

Bawcie się dobrze!

p. Asia i p. Agata