Cele:
- doskonalenie słuchu
- uwrażliwianie na świat przyrody
- kształtowanie umiejętności tworzenia obrazu do słuchanej muzyki
- doskonalenie umiejętności manualnych
1. Zabawa w poszukiwanie odgłosów wiosny - „Wiosenne dźwięki”.
Rozmawiamy z dzieckiem na temat charakterystycznych dla tej pory roku odgłosów budzącego się do życia świata przyrody, włączamy nagrania odgłosów i wraz
z dzieckiem próbujemy odgadnąć co to za odgłos. Można wykorzystać fragmenty z poniższego linku :
2. Zabawa „Wiosenna orkiestra”.
Pytamy dzieci z jakimi dźwiękami kojarzy im się wiosna (wesołymi, smutnymi, szybkimi, wolnymi) i dlaczego? Następnie próbujemy dźwięki te odtworzyć z przedmiotów codziennego użytku (gazety, łyżki, klocki). Podczas odtwarzania dźwięków za pomocą gazet, łyżek, naczyń można użyć utworu „Cztery pory roku- Wiosna” A. Vivaldiego. (Drzeć gazety, zgniatać w rytm melodii, próbować ją odtworzyć za pomocą dźwięków wydobywanych z naczyń).
https://www.youtube.com/watch?v=Tl8Z-tr73ss
3. Zabawa „Wiosenna opowieść”.
Zabawa polegająca na malowaniu farbami za pomocą dłoni w rytm utworu Carla Oraffa Tanz z Carminy Burany.
https://www.youtube.com/watch?v=hv4db5JRr9w
4. Zabawa słuchowa „Skąd dochodzi dźwięk?”
Dziecko ma zasłonięte oczy. Mama/tata/rodzeństwo idzie przed nim i wydobywa dźwięki, np. uderzanie o siebie dwoma klockami.
W ten sposób wskazuje drogę. Dziecko z zawiązanymi oczami kieruje się słuchem.
Bawcie się dobrze!
p. Asia i p. Agata