16.03.2020 Jaka jest wiosna?

Cele:

- wzbogacanie zasobu słownictwa o określenia charakteryzujące wiosnę

- kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej

- doskonalenie umiejętności manualnych

 

1. Piosenka Fasolinki - „Jestem wiosna”         

link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=EDdGL1jxCdU

2. „Jaka jest wiosna?”–  rozmowa na temat wiosennych barw, dźwięków, zapachów, smaków na podstawie doświadczeń dzieci oraz treści piosenki Jestem wiosna.

3. "Wiosenny krajobraz" - wykonanie plakatu

Dzieci wycinają z gazet ilustracje/elementy/zdjęcia związane z wiosennym krajobrazem np. kwiaty, bociany, trawę, drzewa, jeziora, motylki i przyklejają je na kartkę A3 lub A4. Możemy też dorysować dodatkowe elementy. Jeśli nie mamy w domu żadnych gazet dzieci mogą wykonać plakat dowolną techniką np. farby, kredki, pisaki itp. 

Miłej zabawy:)

Pozdrawiam