Cele ogólne:
- rozpoznawanie i podawanie nazw ptaków: skowronka, bociana, jaskółki
- kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej
- usprawnianie motoryki małej
1) Oglądanie ilustracji ptaków: bociana, skowronka i jaskółki. Opisywanie wyglądu ptaszków. Słuchanie odgłosów ptaków, próba rozpoznania, który ptaszek wydaje dany odgłos. Nazwy ptaków można wspólnie dzielić na sylaby: klaszcząc, tupiąc, skacząc.
https://www.youtube.com/watch?v=nZ8DJa4Oc8w
https://www.youtube.com/watch?v=X1X_UVQN1u0
https://www.youtube.com/watch?v=CbU3xzIyKTo
2) Osłuchanie z piosenką i zabawy muzyczno - ruchowe przy piosence. Dzieci słuchają tekstu i melodii piosenki. Następnie odpowiadają na pytania: O jakich zwierzątkach jest piosenka?; Jak porusza się żabka?; Jak porusza się rybka?; Jak porusza się pszczółka?
https://www.youtube.com/watch?v=QBvI7ruq6A8
3) "Gniazdko" - zadaniem dziecka jest zrobienie gniazdka dla ptaszków.
Rzeczy potrzebne do zrobienia gniazdka: papierowy talerzyk, brązowa farba, paski brystolu w różnych odcieniach brązu.
Malujemy talerzyk brązową farbą, kiedy farba wyschnie przyklejamy paseczki brystolu, na koniec możemy powycinać jeszcze jajeczka i ptaszki. Wszystko zależy od chęci i wyobraźni dziecka. Życzymy owocnej zabawy !!!
Serdecznie zachęcamy dzieci do tego, by swoje dzieła wkładały do teczek, tak by mogły je później wszystkim pokazać i zaprezentować, jeśli tylko będą miały na to ochotę.