Cele:
-doskonalenie umiejętności rozpoznawania popularnych gatunków ptaków występujących w Polsce
- rozwój wyobraźni muzycznej
- doskonalenie umiejętności manualnych
1.Rozmowa nt. ptaków powracających z ciepłych krajów – na podstawie doświadczeń i zagadek. .
Zagadki:
- Stoi sobie w trzcinach, wdzięcznie szyję zgina,
W wodzie się nie tapla, bo to nie kaczka, lecz… (czapla)
- W piękny fraczek ubrana nad stawem zatacza kółka.
Lata nisko-deszcz wróży czarno-biała… (jaskółka)
-Podrzuca im jajka ptasia mama – szachrajka,
Ma szaro-czarne piórka i kuka- to… (kukułka)
-Żółty dziób, brunatne pióra, mógłby śpiewać w wielu chórach,
Bo ma melodyjny głos i szybko się uczy… (kos)
-Gdy mówi „Coś bym dziś zjadł”, to zwykle szuka żab,
Rozpoznasz go po klekocie. Już wiesz, kto to? Tak! To… (bocian )
Można pokazać dzieciom fotografie ptaków w internecie, w dostępnych w domu książkach/ atlasach.
2. Kolorowanka i puzzle
Poniżej zamieszczamy link z przykładowymi wiosennymi kolorowankami.
http://www.pokolorujswiat.com/2017/11/kolorowanki-kwiaty.html
Można wydrukować sobie dowolny obrazek albo skorzystać z już wydrukowanych. Dziecko ma za zadanie pokolorowanie obrazka. Następnie Rodzic tnie go na 4-6 elementów. Dziecko ponownie układa obrazek w całość i nakleja na pustą kartkę.
Miłej zabawy;)
Czekamy na fotki wykonanego zadania;)