17.03.2020 Zapraszamy do nas ptaszki

 Cele ogólne:

- doskonalenie umiejętności rozpoznawania popularnych gatunków ptaków występujących
w Polsce

- rozwijanie umiejętności utrzymywania równowagi, skoku na jednej nodze i obunóż

1. Piosenka – taniec do piosenki.

Link: https://www.youtube.com/watch?v=99ueGwywJQg

Ptak Nijaki

sł. i muz. Jacek Skubikowski

Były sobie trzy ptaki: Rudy, Chudy i Nijaki. Poszczególne zespoły wstają po kolei.

I pragnęły nade wszystko wygrać konkurs tańca disco. Wykonują dowolny ruch w rytm muzyki.

A ten pierwszy, Rudy Ptak, w dyskotece tańczył tak. Dzieci siadają, zostaje zespół Rudych.

Tańczył tak, Rudy ptak: Wykonują dowolny ruch w rytm muzyki.

Umpa, umpa, lewa noga. Podskakują dwa razy na lewej nodze.

Szyja, skrzydło, dziób, podłoga. Poruszają szyją, rękami.

Dwa podskoki, chwyt pod boki. Podskakują dwa razy obunóż, trzymając się za biodra.

 

Szur, szur, zgubił siedem piór. Szurają nogami.

Szur, szur, trafił prosto w mur. jw.

Szur, szur, zgubił siedem piór. jw.

Szur, szur, trafił prosto w mur. jw.

 

Były sobie trzy ptaki: Rudy, Chudy i Nijaki. Poszczególne zespoły wstają po kolei.

I pragnęły nade wszystko wygrać konkurs tańca disco. Wykonują dowolny ruch w rytm muzyki.

A ten drugi, Chudy Ptak, w dyskotece tańczył tak. Dzieci siadają, zostaje zespół Chudych.

Tańczył tak, Chudy ptak: Wykonują dowolny ruch w rytm muzyki.

Hopla, hopla, nogą prawą. Dwa razy tupią prawą nogą.

Tupu, tupu, żwawo, żwawo. Tupią naprzemiennie obiema stopami o podłogę.

 

Dwa ćwierknięcia, trzy kląsknięcia. Skaczą obunóż.

Łup, cup, aż mu skakał czub. Wykonują nożyce rękami.

Łup, cup, aż połamał dziób. jw.

Łup, cup, aż mu skakał czub. jw.

Łup, cup, aż połamał dziób.

2. Dudkowe zgadywanki Anny Sójki

Przed zadaniem zgadywanek warto dzieciom pokazać ilustracje/zdjęcia na komputerze wędrujących ptaków: czapli, jaskółki, kukułki, kosa, bociana i omówić je z dziećmi.

Stoi sobie w trzcinach, wdzięcznie szyję zgina,

w wodzie się nie tapla, bo nie kaczka to, lecz… (czapla)

Dzieci mogą naśladować ruchy czapli: chodzą, gwałtownie zginając nogi, głowę trzymają wysoko, ręce opuszczone wzdłuż ciała.

 

W piękny fraczek ubrana nad stawem zatacza kółka.

Lata nisko – deszcz wróży czarno-biała ….(jaskółka)

Dzieci pochylają się, ręce trzymają rozpostarte na boki i poruszają się szybko po pokoju.

Podrzuca innym jajka ptasia mama - szachrajka,

ma szaro-czarne piórka i kuka – to … (kukułka)

Dzieci mogą wydawać dźwięk kukułki (kuku, kuku)

Żółty dziób, brunatne piórka, mógłby śpiewać w wielu chórkach,

bo ma melodyjny głos i szybko się uczy…(kos)

Dzieci mogą powtarzać wydawane dźwięki przez Rodzica. (kosy potrafią powtórzyć wygwizdaną przez człowieka melodię, naśladować dzwonek telefonu, gwizd czajnika itp.)

 

Gdy mówi „coś bym dziś zjadł”, to zwykle szuka żab,

Rozpoznasz go po klekocie. Już wiesz, kto to? Tak! To….(bociek)

Dzieci stają na jednej nodze i uderzają w dłonie wyprostowanymi rękami, mówiąc kle, kle (warto dzieciom powiedzieć, że bociany najchętniej żywią się myszami, nornikami, kretami, dżdżownicami, a żaby jedzą w bajkach).

 

Warto też posłuchać z dziećmi odgłosów ptaków i się zrelaksować.

Drogie Dzieci pamiętajcie o kształtowaniu codziennych nawyków higienicznych :-)

 

 
  plakat - higiena rąk.jpg

 

PS Drodzy Rodzice jeśli wraz z pociechami wykonujecie ćwiczenia, które Wam zamieszczamy dajcie nam znać, wysyłając mailowo zdjęcie pracy Waszej pociechy lub jak spędzacie z nimi czas. Umieścimy to w naszej galerii, ale to dla chętnych :-)

Miłej zabawy w domu i dużo zdrowia!!!

Życzą nauczycielki z grupy szarej:

Ewa Pawłowska – Florczak

Perpetua Żuchowska