Cele:
-poznanie wiersza,
-poznanie cyklu rozwojowego motyla i żaby,
-poznanie różnic i podobieństw między motylami,
- umuzykalnienie,
-ćwiczenie motoryki małej.
1. "Gąsienica- tajemnica" Przeczytajcie Państwo dzieciom wiersz i przeprowadźcie rozmowę na jego temat. Można posłużyć się pytaniami pomocniczymi: Kto jest głównym bohaterem wiersza? Jak wyglądała gąsienica? Jak spędziła zimę? Co stało się na wiosnę? Czy gąsienica zimą i wiosną wyglądała tak samo?
Gąsienica- tajemnica
Dorota Gellner
Idzie ścieżką gąsienica,
Kolorowa tajemnica.
Krótkich nóżek mnóstwo ma,
Jedną robi pa, pa, pa.
Do widzenia, do widzenia,
Czary-mary, już mnie nie ma.
Nitką się owinę cała
i w kokonie będę spała.
Kokon się na wietrze chwieje,
Niby nic się już nie dzieje.
Gąsienica w środku śpi,
Zatrzasnęła wszystkie drzwi.
Aż tu nagle - patrzcie teraz,
Ktoś kokonu drzwi otwiera,
Macha na nas skrzydełkami,
Kto to jest? - Powiedzcie sami!
2. "Motyle"- oglądanie i porównywanie zdjęć motyli. Pokazanie dziecku cyklu przemiany gąsienicy w motylka i pokazanie cyklu rozwojowego żaby - porównywanie cykli tych przemian. (załącznik)
3. „Motyl” – praca plastyczna, wypełnianie kolorowanki z motywem motyla solą wymieszaną z kolorową kredą. Do wykonania pracy można użyć innych dostępnych w domu materiałów, tj.: farby, kredki, pofarbowany ryż, bibuła, wycinanki.
4. Zaśpiewajcie wspólnie piosenkę o bocianie (tekst dostępny w zakładce "teksty").
https://www.youtube.com/watch?v=MXOs1LGO1JM
Pozdrawiamy :)
p. Asia i p. Agata