23.03.2020 W gospodarstwie

Cele ogólne:

- rozpoznawanie i podawanie nazw zwierząt z wiejskiego podwórka

- usprawnianie percepcji słuchowej

- usprawnianie motoryki małej

1) W gospodarstwie – słuchanie wiersza. Demonstracja sylwet lub zdjęć zwierząt. Dziecko swobodnie wypowiada się nt wiersza: Jakie zwierzęta w nim występowały, jakie wydają odgłosy – dzieci po kolei naśladują odgłosy zwierząt.

W gospodarstwie

T.M. Massalska

Pieje kogut już od świtu:

- Kukuryku! Kukuryku!

Kura do kurczaków żwawo

gdacze: - W lewo!

gdacze: -W prawo!

Kaczka kwacze: - Kwa! Kwa! Kwa!

Trzy kaczątka dziobem pcha.

Krowa muczy: -Mu! Mu! Mu!

Aż po prostu brak jej tchu.

Koń opędza się od much.

I rży głośno: - Jestem zuch!

Świnka chrumka: - Chrum! Chrum! Chrum!

Co za hałas! Co za szum!

Kot cichutko miauczy: - Miau!

A pies szczeka: - Hau! Hau! Hau!

2) Zabawa ruchowo – naśladowcza: Rodzic pokazuje dziecku obrazek, sylwetę danego zwierzątka. Dziecko mówi nazwę zwierzątka oraz naśladują sposób jego poruszania się. Na koniec wspólna zabawa ruchowa „Koniki” z ubiegłego tygodnia.

Zabawy przy piosence: https://www.youtube.com/watch?v=MHFpBY85ahk

3) Zabawa plastyczna: Zwierzątka z wiejskiego podwórka. Poniżej przesyłamy propozycje wykonania, ale z uwagi na to, że wyobraźnia i kreatywność dziecka są bardzo szerokie liczymy też na własne propozycje :)

https://pl.pinterest.com/pin/266275396700325427/

https://pl.pinterest.com/pin/141300507045142877/

http://boberkowy-world.blogspot.com/2014/04/zwierzeta-hodowlane-cielaczek.html

 

Sylwety zwierząt do wydruku pochodzą ze strony internetowej: przedszkola.edu.pl