26.03.2020 Małe i duże zwierzęta

Cele ogólne:

-  rozpoznanie i podawanie nazw zwierząt dorosłych i młodych; kształtowanie umiejętności łączenia ich w pary,

- rozwijanie aparatu mowy poprzez ćwiczenia dźwiękonaśladowcze.

 1. Dzieci słuchają wiersza i naśladują odgłosy zwierząt

 

Wycieczka

 

Kiedy słonko jasno świeci,

Na wycieczkę idą dzieci.

Idę ja, idziesz ty, kaczki, koty, kury, psy.

Kaczka: kwa, kwa, kwa. (dzieci naśladują głosy kaczki)

Kotek: miau. (dzieci naśladują głosy kotka)

Kura: ko, ko, ko. (dzieci naśladują głos kury)

A piesek: hau. (dzieci naśladują głos psa)

 

2. Rodzina zwierząt. Dzieci oglądają zdjęcia zwierząt z wiejskiego podwórka. Podają ich nazwy i mówią, które są dorosłe, a które młode. Naśladują odgłosy, które wydają.

3.Zabawa ruchowa- kotki na spacerze

Dzieci czworakują w różnych kierunkach, gdy słyszą muzykę. Gdy muzyka ucichnie dzieci przeciągają się, robią koci grzbiet, miauczą jak kotki.

4. Na koniec dzieci zatańczą przy piosence i podejmą próbę zaśpiewania refrenu.

https://www.youtube.com/watch?v=QPqALIknKwY

 Na wesoło:

https://www.facebook.com/watch/?v=119091092866240

Zróbcie domowy tor przeszkód, tak by poskakać, poomijać przeszkody, przejść pod nimi, nad nimi. Użyjcie do tego rzeczy, które macie w domu, krzesełka, skakanki i inne :)

Oto przykłady:

https://www.youtube.com/watch?v=y_jnw0Y6NXA 

https://www.youtube.com/watch?v=9324w-5I31c

https://www.youtube.com/watch?v=fg_6YM75jEg

Zachęcamy do zabawy!