30.03.2020 Dzień w gospodarstwie

Temat: Dzień w gospodarstwie.

Cele:

Dzieci:

  • doskonali umiejętność uważnego słuchania tekstu i wypowiadania się na temat jego treści;
  • doskonali umiejętność przeliczania;
  • posługuje się liczebnikami głównymi;
  • odnajduje różnice między obrazkami .

 

 

1. B. Kosowska "Rozmowy zwierząt" - rozmowa na temat treści wiersza

Mu, Mu, Mu, tak krowa muczy
Kto Cię krowo tak nauczył?
Nikt nie uczył mnie muczenia
Mówię Mu od urodzenia,
A ponadto daję słowo
Jestem bardzo mleczną krową

Baran do owcy mówi: beee
Czego baran od niej chce?
Powiedz owco ma kochana
Ile mleka dałaś z rana?
Dałam dzisiaj dużo mleka
Teraz na mnie fryzjer czeka

Kukuryku, kukuryku
Co się dzieje w tym kurniku?
Kura jaja wysiaduje,
Kogut z dumą spaceruje,
Bo za chwilę już na świecie
Ma pojawić się ich dziecię.


Źrebię w stajni mamy szuka
Rży, kopytkiem w ziemię stuka
Gdzie ta mama się podziała?
Pewnie z tatą w świat pognała
Klacz i ogier wnet wrócili,
Na wyścigach konnych byli.


Tak zwierzęta rozmawiają
One też swój język mają.
To jest język zagrodowy
Kury, owcy czy też krowy.

Jakie zwierzęta występowały w wierszu? O czym rozmawiały zwierzęta? Czy zwierzęta rzeczywiście mogą ze sobą rozmawiać? Do czego służą wydawane przez nie odgłosy?

2. Policz ile jest kwiatów, ślimaków, doniczek itd... i zapisz w okienku cyfrą - karta pracy policz.

3. Znajdź 7 różnic między obrazkami - karta pracy różnice.

4. "Zwierzęta w zagrodzie" - praca plastyczna. Narysuj bądź skorzystaj z szablonów zwierząt na sztywnym kartonie, ozdób je. Narysuj albo zbuduj z klocków zagrody dla poszczególnych zwierząt.

 

  • policz
  • różnice
  • wzór 1
  • wzór 2