Cele:
kształtowanie umiejętności wypowiadania się na podstawie doświadczeń dzieci
doskonalenie umiejętności przeliczania elementów
1. „Wełniany baranek „– nauka słów piosenki.
Link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=6xpm8tTKdCQ
Słowa piosenki w podstronie: teksty
2. „Jajka” – praca z KP2.22. Omawianie ilustracji i wyszukiwanie jaj różnych ptaków.
Ptaki znoszą jaja różnej wielkości ( przypomnijcie sobie temat z poprzednich zajęć).
Który ptak znosi jaja większe od kurzych?
A które ptaki znoszą mniejsze jaja od kurzych?
3. „Czy umiesz tak jak ja?” – zabawa ruchowa z elementem równowagi.
Dzieci stoją w dowolnym miejscu w pokoju, a rodzic pokazuje ruch, a dzieci go naśladują, mówiąc:
Czy umiesz tak ja jak : stać na jednej nodze?
Narysować stopą jajko na podłodze?
Podnieść nogę zgiętą w kolanie i klasnąć pod nią?
Zrobić dwa kroki w przód z zamkniętymi oczami?
Obrócić się szybko i stanąć na jednej nodze?
4. „Jak przygotowujemy się do Świąt Wielkanocnych?” – próba odpowiedzi na pytanie na podstawie doświadczeń dzieci oraz ilustracji.
Ilustracja w załączniku pdf.
5.„ Kurczak wielkanocny - praca techniczna
Potrzebne będą: zszyte zszywaczem dwa papierowe talerze lub wycięte z kartek kółka, żółte paski papieru kolorowego, pomarańczowe trójkąty na dziób, czarne kółeczka na oczy, żółte piórka na głowę kurczaka. Dzieci naklejają elementy we właściwych miejscach.
Miłej zabawy z zadaniami:)
Pozdrawiam