06.04.2020 Jak przygotowujemy się do Świąt wielkanocnych?

Cele:

  • kształtowanie umiejętności wypowiadania się na podstawie doświadczeń dzieci

  • doskonalenie umiejętności przeliczania elementów

 

1. „Wełniany baranek „– nauka słów piosenki.

Link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=6xpm8tTKdCQ

Słowa piosenki w podstronie: teksty

 

2. „Jajka” – praca z KP2.22. Omawianie ilustracji i wyszukiwanie jaj różnych ptaków.

Ptaki znoszą jaja różnej wielkości ( przypomnijcie sobie temat z poprzednich zajęć).

Który ptak znosi jaja większe od kurzych?

A które ptaki znoszą mniejsze jaja od kurzych?

 

3. „Czy umiesz tak jak ja?” – zabawa ruchowa z elementem równowagi.

Dzieci stoją w dowolnym miejscu w pokoju, a rodzic pokazuje ruch, a dzieci go naśladują, mówiąc:

Czy umiesz tak ja jak : stać na jednej nodze?

Narysować stopą jajko na podłodze?

Podnieść nogę zgiętą w kolanie i klasnąć pod nią?

Zrobić dwa kroki w przód z zamkniętymi oczami?

Obrócić się szybko i stanąć na jednej nodze?

 

4. „Jak przygotowujemy się do Świąt Wielkanocnych?” – próba odpowiedzi na pytanie na podstawie doświadczeń dzieci oraz ilustracji.

Ilustracja w załączniku pdf.

 

5.„ Kurczak wielkanocny - praca techniczna

Potrzebne będą: zszyte zszywaczem dwa papierowe talerze lub wycięte z kartek kółka, żółte paski papieru kolorowego, pomarańczowe trójkąty na dziób, czarne kółeczka na oczy, żółte piórka na głowę kurczaka. Dzieci naklejają elementy we właściwych miejscach.

 

Miłej zabawy z zadaniami:)

Pozdrawiam