07.04.2020 Język angielski

4 latki część pierwsza

Nie da się ukryć że święta to czas gdy jemy dużo pyszności, a nasze dzieci najczęściej czekają z niecierpliwością na słodkości które przyniesie im Zajączek. Dzisiejszym tematem są słodycze –sweets.

  • Nauka nowych słówek z mówiącymi karty obrazkowymi – karty obrazkowe są nieocenioną pomocą w nauce nowych słówek, dla osób które nie posiadają w domu drukarki przydatne mogą być karty obrazkowe na youtube:

https://www.youtube.com/watch?v=oLu0mG8KOPo

 

  • Utrwalenie nowych słów z piosenką ‘I love sweets’

https://www.youtube.com/watch?v=bxnUxHJK4pg

-Nowe słówka: donut- pączek, ice cream- lody, chocolate- czekolada, candy-cukierki, pudding/cake- ciasto

-Warto przypomnieć dzieciom że „I love….” oznacza „kocham”

Tekst piosenki:

Sweets, sweets. I love sweets.

 Donuts, ice cream. Chocolate, candy, pudding, cake.

What's your favorite sweet?

Sweets, sweets. I love sweets. Donuts, ice cream. Chocolate, candy, pudding, cake.

 What's your favorite sweet?

Donuts, donuts. Ice cream, ice cream. Chocolate, chocolate. Candy, candy. Pudding, pudding. Cake, cake. I love sweets. Yummy!

Sweets, sweets. I love sweets. Donuts, ice cream. Chocolate, candy, pudding, cake.

What's your favorite sweet?

Sweets, sweets. I love sweets. Donuts, ice cream. Chocolate, candy, pudding, cake. What's your favorite sweet? What's your favorite sweet? Wow, great!

  • Wysłuchajmy /obejrzyjmy teledysk przynajmniej kilka razy aby dziecko osłuchało się z nowym słownictwem. Następnie możemy użyć słodyczy które mamy w domu – i poprosić dziecko by przyniosło nam wskazany przez nas smakołyk (oczywiście używamy angielskich słów).
  • Możemy użyć struktury którą dzieci poznały wcześniej: Do you like…….(nazwa deseru)- czy lubisz? Pytamy dziecko czy lubi dany przysmak, dziecko odpowiada „yes”/”no”

5 latki część pierwsza

Nie da się ukryć że święta to czas gdy jemy dużo pyszności, a nasze dzieci najczęściej czekają z niecierpliwością na słodkości które przyniesie im Zajączek. Dzisiejszym tematem są słodycze –sweets.

  • Nauka nowych słówek z mówiącymi karty obrazkowymi – karty obrazkowe są nieocenioną pomocą w nauce nowych słówek, dla osób które nie posiadają w domu drukarki przydatne mogą być karty obrazkowe na youtube:

https://www.youtube.com/watch?v=oLu0mG8KOPo

 

  • Dzieci bardzo lubią zgadywanki, podaję link do zgadywanki słodyczowej, próbujemy zidentyfikować deser widząc tylko jego kawałek https://www.youtube.com/watch?v=S2EIktLSb8k
  • Pod powyższym linkiem jest też piosenka „I love sweets”

tekst piosenki:

Sweets, sweets. I love sweets.

 Donuts, ice cream. Chocolate, candy, pudding, cake.

What's your favorite sweet?

Sweets, sweets. I love sweets. Donuts, ice cream. Chocolate, candy, pudding, cake.

 What's your favorite sweet?

Donuts, donuts. Ice cream, ice cream. Chocolate, chocolate. Candy, candy. Pudding, pudding. Cake, cake. I love sweets. Yummy!

Sweets, sweets. I love sweets. Donuts, ice cream. Chocolate, candy, pudding, cake.

What's your favorite sweet?

Sweets, sweets. I love sweets. Donuts, ice cream. Chocolate, candy, pudding, cake. What's your favorite sweet? What's your favorite sweet? Wow, great!

zabawy z wykorzystaniem kart obrazkowych:

-memo – drukujemy dwa zestawy, odwracamy obrazkiem do dołu, odsłaniamy po dwie karty próbując znaleźć parę

- „what’s missing” – wykładamy karty na stół – wszystkie z wyjątkiem jednej i pytamy „what’s missing”- której karty brakuje

- „wheel of fortune” – koło fortuny, wykorzystujemy butelkę lub zabawkę-spinner. Układamy karty w okręgu i kręcimy butelką/spinnerem. Należy podać nazwę przedmiotu wskazanego przez butelkę/spinner.