Cele:
- wdrażanie do podtrzymywania tradycji świątecznych
- kształcenie umiejętności analizy i syntezy sylabowej
1. „Co włożymy do koszyka wielkanocnego?” – szukanie odpowiedzi na pytanie na podstawie doświadczeń dzieci, ilustracji oraz KP2.23.
W Wielką Sobotę święcone są wielkanocne koszyczki, które wypełnione są różnymi rodzajami pokarmów.
Poniższa ilustracja przedstawia pokarmy oraz symbolikę tych pokarmów.
Wykonujemy zadanie z książki str. 23.
2. „Koszyczek wielkanocny”– zabawa ruchowa, orientacyjno-porządkowa.
Do koszyczka wielkanocnego wkładamy:
- pisanki i kraszanki – skaczemy na jednej nodze i wyklaskujemy każdy produkt który wkładamy do koszyczka np. pi-san-ki, kra-sza-nki, chleb itp.
chleb – skaczą obunóż
sól – idą tyłem
chrzan – idą szybko, unosząc wysoko kolana
kiełbasa – czworakują
wielkanocna baba – kładą dłonie na biodra i przemieszczają się obrotami
baranek – biegną w miejscu i śpiewają pierwszą zwrotkę „Wełniany baranek”
3. Zestaw ćwiczeń ruchowych - „Jajko na łyżce”.
Trzymamy w ręku dużą łyżkę, a na niej ugotowane na twardo jajo. Chodzimy tak żeby nie spadło z łyżki.
4. „Koszyk wielkanocny” – praca plastyczna
Wzór koszyczka w pdf.
Dzieci kolorują koszyczek, wycinają po pogrubionej zewnętrznej linii, zginają i sklejają koszyczek.
5. Łamańce językowe - wyraziste wymawianie łamańców językowych.
Kra krę mija, Lis ma norę, Stół z powyłamywanymi nogami, Król Karol kupił królowej Karolinie korale koloru koralowego, Ząb- zupa zębowa, dąb – zupa dębowa
Miłej zabawy z zadaniami:)
Pozdrawiam:):)