15.04.2020 Kolorowe książeczki

Cele ogólne:

- rozwijanie umiejętności wypowiadania się nt. obrazka,

- odróżnianie świata fikcji od świata rzeczywistego.

1. „Nasza biblioteczka” – dzieci opowiadają jak wyglądają książeczki w domowej biblioteczce. Czy są duże czy małe? Czy mają ilustrację? Co jest na ilustracjach?

2. Kot –  wierszyk E.M. Skorek.

Miły pyszczek, uszka małe,

Tu dwa oczka, a tu wąsy daję.

Wyprężony grzbiet, nogi,

Teraz ogon długi.

Oto kot, co myszki lubi.

Dzieci słuchają uważnie wiersza i próbują narysować kota palcem po podłodze, następnie rysują na kartce lub na tacy z mąką.

3. Zabawy ruchowe przy piosence: "Kot" https://www.youtube.com/watch?v=tZUcCRzwHtY

Kotki chodzą – dzieci poruszają się na czworakach,

Kotki robią koci grzbiet- dzieci robią ćwiczenie tzw. koci grzbiet,

Kotki piją mleczko z miseczki- dzieci układają dłonie w kształt miseczki i naśladują picie mleka. 

Kotki zwijają się w kłębuszek- dzieci zwijają się w kulkę.

4.  Czy kot chodzi w butach? – Dzieci odróżniają prawdziwe koty od kotów z bajek, plik PDF

5.  Kot – praca plastyczno-techniczna. Dzieci ozdabiają sylwety kotów  kawałkami dostępnych materiałów, np. doklejają wąsy z włóczki. Można przymocować patyczki do wyciętych sylwetek i pobawić się w teatrzyk, pliki PDF

http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/czarny-kot-0

Życzymy udanej zabawy :)