Cele ogólne:
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się nt. obrazka,
- odróżnianie świata fikcji od świata rzeczywistego.
1. „Nasza biblioteczka” – dzieci opowiadają jak wyglądają książeczki w domowej biblioteczce. Czy są duże czy małe? Czy mają ilustrację? Co jest na ilustracjach?
2. Kot – wierszyk E.M. Skorek.
Miły pyszczek, uszka małe,
Tu dwa oczka, a tu wąsy daję.
Wyprężony grzbiet, nogi,
Teraz ogon długi.
Oto kot, co myszki lubi.
Dzieci słuchają uważnie wiersza i próbują narysować kota palcem po podłodze, następnie rysują na kartce lub na tacy z mąką.
3. Zabawy ruchowe przy piosence: "Kot" https://www.youtube.com/watch?v=tZUcCRzwHtY
Kotki chodzą – dzieci poruszają się na czworakach,
Kotki robią koci grzbiet- dzieci robią ćwiczenie tzw. koci grzbiet,
Kotki piją mleczko z miseczki- dzieci układają dłonie w kształt miseczki i naśladują picie mleka.
Kotki zwijają się w kłębuszek- dzieci zwijają się w kulkę.
4. Czy kot chodzi w butach? – Dzieci odróżniają prawdziwe koty od kotów z bajek, plik PDF
5. Kot – praca plastyczno-techniczna. Dzieci ozdabiają sylwety kotów kawałkami dostępnych materiałów, np. doklejają wąsy z włóczki. Można przymocować patyczki do wyciętych sylwetek i pobawić się w teatrzyk, pliki PDF
http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/czarny-kot-0
Życzymy udanej zabawy :)