23.04.2020 Komu jest potrzebne powietrze?

Cele:

- poszerzanie wiedzy na temat zanieczyszczenia środowiska

- kształtowanie umiejętności obserwacji i wyciągania wniosków z prostych doświadczeń

- doskonalenie myślenia przyczynowo – skutkowego

 

1. „Smog” – słuchanie opowiadania Agnieszki Frączek pod tym samym tytułem z książki Sprężynek na tropie tajemnic – ekologia, rozmowa na temat tego, czym jest smog.

pytania:

- Co to jest smog?

- Czym różnią się smog i smok? 

-  Jakie są przyczyny smogu?

 

2. „Czy powietrze jest czyste?”–doświadczenie, obserwacja drobin kurzu w świetle latarki. Drugie dodatkowe doświadczenie:

https://tuptuptup.org.pl/sprawdzmy-co-umosi-sie-powietrzu-2/

 

3. Prezentacja multimedialna „Smok czy smog” oraz dzielenie wyrazów na głoski (plik pdf)

 

4. Ćwiczenia w parach – rodzic z dzieckiem w domu

https://www.youtube.com/watch?v=FacAJxiIzh4

 

Kochane dzieci pozdrawiamy Was serdecznie! :) 

Pani Kasia i Pani Gosia