Cele:
- poszerzanie wiedzy na temat zanieczyszczenia środowiska
- kształtowanie umiejętności obserwacji i wyciągania wniosków z prostych doświadczeń
- doskonalenie myślenia przyczynowo – skutkowego
1. „Smog” – słuchanie opowiadania Agnieszki Frączek pod tym samym tytułem z książki Sprężynek na tropie tajemnic – ekologia, rozmowa na temat tego, czym jest smog.
pytania:
- Co to jest smog?
- Czym różnią się smog i smok?
- Jakie są przyczyny smogu?
2. „Czy powietrze jest czyste?”–doświadczenie, obserwacja drobin kurzu w świetle latarki. Drugie dodatkowe doświadczenie:
https://tuptuptup.org.pl/sprawdzmy-co-umosi-sie-powietrzu-2/
3. Prezentacja multimedialna „Smok czy smog” oraz dzielenie wyrazów na głoski (plik pdf)
4. Ćwiczenia w parach – rodzic z dzieckiem w domu
https://www.youtube.com/watch?v=FacAJxiIzh4
Kochane dzieci pozdrawiamy Was serdecznie! :)
Pani Kasia i Pani Gosia