13.05.2020 Jak pozbyć się strachu?

Cele:

- zapoznanie ze sposobami radzenia sobie ze strachem

- doskonalenie pamięci

1. „Krok do przodu, krok do tyłu” – zabawa polega na rzucaniu kostką i przesuwaniu się zgodnie z instrukcją do przodu albo do tyłu. Np. Wypadają 3 oczka i rodzic wydaje instrukcje 3 kroki do przodu lub do tyłu . Przed rzuceniem kostki dziecko wypowiada rymowankę:

Ile kroków zrobić mam?

Kostka zaraz powie nam.

2. Zabawy rozwijające sprawność fizyczną: ćwiczenia ze Świeżakami: https://www.youtube.com/watch?v=Vq4LxW6QX7I

3. Wysłuchanie wiersza „Przytul stracha” M. Strzałkowska

Strach ma strasznie wielkie oczy,

strasznym wzrokiem wokół toczy…

Lecz, gdy go za uszkiem głaszczę,

w śmieszny pyszczek zmienia paszczę.

Coś dziwnego z nim się dzieje –

Łagodnieje i maleje,

mruży swoje kocie oczy

i w ogóle jest uroczy!

Strach ma strasznie wielkie oczy ,

strasznym  wzrokiem wokół toczy, lecz Ty dłużej się nie wahaj

i po prostu przytul stracha!

Dziecko po wysłuchaniu wiersza próbuje odpowiedzieć na pytanie: Co to jest strach? Jak wygląda? Co robisz, gdy pojawia się strach?

4. Kolorowe koła-  dzieci znajdują w domu „straszny papier” ( arkusz szarego papieru, kawałek szarej tektury, jakiejś szarej gazety). Ich zadaniem jest zmienienie „strasznego” papieru w radosny i kolorowy za pomocą kolorowych kółeczek, które dziecko wytnie i będzie przyklejać na arkusz. Dziecko tworzy z kółeczek dowolne kompozycje . Po skończonej pracy wypowiada rymowankę:

Strachu, strachu rozchmurz się!

Strachu, strachu przytul się!

Czarno, ciemno znika już…

Słońce, jasno jest tuż, tuż!

5. Ile jest kropek? -   na kwadratowych kartonikach lub zwykłych małych kartkach rysujemy kropeczki od 1 do 5. Dziecko przyczepia do kartonika tyle klamerek ile jest kropek.

Życzymy Wam wszystkim miłego dnia :)