Cele:
- uważne słuchanie wiersza
- mówienie o swoich uczuciach
- wyrażanie, co czyni go radosnym, a co smuci
- rozwijanie małej i dużej motoryki
- sprawne posługiwanie się klejem i nożyczkami
1. „Zły humorek” – wysłuchanie wiersza Doroty Gellner , rozmowa na temat utworu, na temat uczucia złości.
2. „Moje emocje”- rozpoznawanie własnych emocji i podawanie ich nazw.
Rodzic czyta dziecku zdania opisujące różne zdarzenia. Dzieci mówią, jakie emocje poczułyby w takiej sytuacji. Podkreślmy dzieciom, że chodzi o ich emocje i że każdy ma prawo czuć coś innego, nie ma jednej dobrej odpowiedzi.
3. „Słońce i chmurka” – praca plastyczna techniką kolażu. Dzieci rysują swoją postać, z jednej strony słońce, z drugiej chmurkę, Dookoła słońca rysują lub wklejają wycięte z czasopism rzeczy, które sprawiają, że są radosne, zaś w chmurce, które wywołują w nich smutek.
4. Zabawa muzyczno- ruchowa „Gumi miś”
https://www.youtube.com/watch?v=oGJg1RSOof4
5. Zabawa interaktywna – Ruletka „Złość”
https://wordwall.net/pl/resource/1508900/złość?ref=embed-iframe
Ściskamy was mocno!