19.05.2020 Jakie emocje przeżywają przedszkolaki?

Cele:

- uważne słuchanie wiersza

- mówienie o swoich uczuciach

- wyrażanie, co czyni go radosnym, a co smuci

- rozwijanie małej i dużej motoryki

- sprawne posługiwanie się klejem i nożyczkami

 

1. „Zły humorek” – wysłuchanie wiersza Doroty Gellner , rozmowa na temat utworu, na temat uczucia złości.

 

2. „Moje emocje”- rozpoznawanie własnych emocji i podawanie ich nazw.

Rodzic czyta dziecku zdania opisujące różne zdarzenia. Dzieci mówią, jakie emocje poczułyby w takiej sytuacji. Podkreślmy dzieciom, że chodzi o ich emocje i że każdy ma prawo czuć coś innego, nie ma jednej dobrej odpowiedzi.

 

3. „Słońce i chmurka” – praca plastyczna techniką kolażu. Dzieci rysują swoją postać, z jednej strony słońce, z drugiej chmurkę, Dookoła słońca rysują lub wklejają wycięte z czasopism rzeczy, które sprawiają, że są radosne, zaś w chmurce, które wywołują w nich smutek. 

 

4.  Zabawa muzyczno- ruchowa „Gumi miś”

https://www.youtube.com/watch?v=oGJg1RSOof4

 

5. Zabawa interaktywna – Ruletka „Złość”

https://wordwall.net/pl/resource/1508900/złość?ref=embed-iframe

 

Ściskamy was mocno!