17.03.2020 Witamy powracające ptaki

Cele ogólne:

- rozpoznawanie i podawanie nazw ptaków: skowronka, bociana, jaskółki

- kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej

- usprawnianie motoryki małej

1) Oglądanie ilustracji ptaków: bociana, skowronka i jaskółki. Opisywanie wyglądu ptaszków. Słuchanie odgłosów ptaków, próba rozpoznania, który ptaszek wydaje dany odgłos. Nazwy ptaków można wspólnie dzielić na sylaby: klaszcząc, tupiąc, skacząc.

https://www.youtube.com/watch?v=nZ8DJa4Oc8w

https://www.youtube.com/watch?v=X1X_UVQN1u0

https://www.youtube.com/watch?v=CbU3xzIyKTo

2) Osłuchanie z piosenką i zabawy muzyczno - ruchowe przy piosence. Dzieci słuchają tekstu i melodii piosenki. Następnie odpowiadają na pytania: O jakich zwierzątkach jest piosenka?; Jak porusza się żabka?; Jak porusza się rybka?; Jak porusza się pszczółka?

https://www.youtube.com/watch?v=QBvI7ruq6A8

3) "Gniazdko" -  zadaniem dziecka jest zrobienie gniazdka dla ptaszków. 

Rzeczy potrzebne do zrobienia gniazdka: papierowy talerzyk, brązowa farba, paski brystolu w różnych odcieniach brązu.

Malujemy talerzyk brązową farbą, kiedy farba wyschnie przyklejamy paseczki brystolu, na koniec możemy powycinać jeszcze jajeczka i ptaszki. Wszystko zależy od chęci i wyobraźni dziecka. Życzymy owocnej zabawy !!!

Serdecznie zachęcamy dzieci do tego, by swoje dzieła wkładały do teczek, tak by mogły je później wszystkim pokazać i zaprezentować, jeśli tylko będą miały na to ochotę.