17.03.2020 r. Zapraszamy do nas, ptaszki

Cele:

-doskonalenie umiejętności rozpoznawania popularnych gatunków ptaków występujących w Polsce

- rozwój wyobraźni muzycznej

- doskonalenie umiejętności manualnych

 

1.Rozmowa nt. ptaków powracających z ciepłych krajów – na podstawie doświadczeń i zagadek.  .

Zagadki:

- Stoi sobie w trzcinach, wdzięcznie szyję zgina,

W wodzie się nie tapla, bo to nie kaczka, lecz…     (czapla)

 

- W piękny fraczek ubrana nad stawem zatacza kółka.

Lata nisko-deszcz wróży czarno-biała…        (jaskółka)

 

-Podrzuca im jajka ptasia mama – szachrajka,

Ma szaro-czarne piórka i kuka- to…      (kukułka)

 

-Żółty dziób, brunatne pióra, mógłby śpiewać w wielu chórach,

Bo ma melodyjny głos i szybko się uczy…      (kos)

 

-Gdy mówi „Coś bym dziś zjadł”, to zwykle szuka żab,

Rozpoznasz go po klekocie. Już wiesz, kto to? Tak! To…     (bocian ) 

Można pokazać dzieciom fotografie ptaków w internecie, w dostępnych w domu książkach/ atlasach. 

2. Kolorowanka i puzzle

Poniżej zamieszczamy link z  przykładowymi wiosennymi kolorowankami. 

http://www.pokolorujswiat.com/2017/11/kolorowanki-kwiaty.html 

 Można wydrukować sobie dowolny obrazek  albo skorzystać z już wydrukowanych. Dziecko ma za zadanie pokolorowanie obrazka. Następnie Rodzic tnie go na 4-6 elementów. Dziecko ponownie układa obrazek w całość i nakleja na pustą kartkę. 

Miłej zabawy;)

 

Czekamy na fotki wykonanego zadania;)